The Royal Bank of Scotland ja SIP Nordic Fondkommission AB laskevat liikkeeseen strukturoituja tuotteita Suomen markkinoille vuonna 2010

Report this content

The Royal Bank of Scotland (RBS) ja SIP Nordic Fondkommission AB tuovat Suomen markkinoille uuden strukturoitujen tuotteiden valikoiman. Valikoiman luomisessa on hyödynnetty RBS:n innovatiivista tuotekehitystä ja strukturointiosaamista sekä SIP Nordicin laajaa tietämystä strukturoitujen tuotteiden markkinoista. Yhteistyökumppanit uskovat sen täyttävän monet nykyajan sijoittajien tarpeista.

Tuotevalikoiman kehittämisen tavoitteena on ollut nousta strukturoitujen tuotteiden suomalaisten jälleenmyyjämarkkinoiden johtajaksi uusien tuoteinnovaatioiden ja riippumattomille jälleenmyyjille annetun tuen avulla. RBS panostaa etenkin dynaamisiin strategioihin, jotka on suunniteltu reagoimaan muuttuviin markkinaolosuhteisiin mm. vaihtamalla eri omaisuusluokkiin kohdistuvien riskien painotusta ja allokaatiota.

Mathias Westling on yksi Pohjoismaiden, Itä-Euroopan ja Venäjän osakejohdannaisten ja strukturoitujen tuotteiden osaston vastuuhenkilöistä. Hän kommentoi uutta valikoimaa seuraavasti:

”Olemme todella iloisia mahdollisuudesta tuoda palkittuja tuotteitamme Suomen markkinoille yhdessä kumppanimme SIP Nordicin kanssa. Pystymme tarjoamaan sijoittajille ainutlaatuisen tuotevalikoiman, johon kuuluu pörssituotteita, ajankohtaisiin kohde-etuuksiin ja markkinoihin perustuvia teematuotteita sekä dynaamisia, hedge fundien kaltaisia strategioita, jotka voidaan markkinoiden kehityssuunnasta riippuen myydä pitkäksi tai lyhyeksi.”

SIP Nordic -konsernin hallituksen puheenjohtaja Jan Österberg kommentoi uutta tarjontaa näin:

”SIP Nordic näkee strukturoitujen tuotteiden Suomen markkinoissa suurta kasvupotentiaalia. Yhdessä RBS:n kanssa voimme jatkaa strukturoituihin tuotteisiin liittyvää, eri puolilla maailmaa toimiville riippumattomille sijoitusneuvojille suunnattua koulutusta ja markkinointia koskevan asiantuntemuksemme kehittämistä.”

RBS Global Banking & Markets
RBS Global Banking & Markets (GBM) on RBS:n investointipankki. Se on myös suurten yritysten, rahoituslaitosten ja julkisen sektorin asiakkaiden johtava yhteistyökumppani eri puolilla maailmaa. GBM:lla on kattava valikoima laina-, osake‑, raaka-aine-, obligaatio- ja sijoitustuotteita sekä rahoitusneuvontapalveluita. RBS:lla on noin 160 000 työntekijää, ja se toimii EMEA-alueella, Pohjois- ja Etelä-Amerikassa sekä Aasiassa ja Tyynenmeren alueella.

SIP Nordic -konserniSIP Nordic -konserni on kansainvälinen yritysryhmä, joka tarjoaa mm. rahoituspalveluita. Yrityksellä on toimipaikka Ruotsissa, ja se harjoittaa toimintaa Suomessa, Ruotsissa ja Iso-Britanniassa. SIP Nordic -konsernin palveluihin kuuluvat niin sijoitustuotteiden markkinointi riippumattomille sijoitusneuvojille kuin sijoitusinstrumenttien tallettaminen yksityisasiakkaiden puolesta. Lisäksi toiminta kattaa mm. sijoitus- ja pääomarakenneneuvonnan yrityksille ja laitoksille sekä henkilöasiakkaiden sijoitusneuvonnan ja kaupanteon asiakkaiden toimeksiannosta.

Lisätietoja:
Mathias Westling, RBS Global Banking & Markets