Ticket Corporate Travel Pohjoismaat teki vuonna 2010 voittoa 6,9 MSEK:iä

Report this content

Lehdistötiedotteen vertailut viittaavat Ticketin edellisvuoden samaan kauteen, jos muuta ei ole ilmoitettu.

Ticket Corporate Travelin vuoden 2010 myynti kasvoi 18 prosenttia ja nousi 1 496,7 (1 267,9) MSEK:iin. Kasvu johtuu lähinnä olemassa olevien asiakkaiden suuremmasta kysynnästä sekä vuosina 2009 ja 2010 solmittujen uusien asiakassopimusten tuloksista.

Ticket Corporate Travelin myynti kasvoi Ruotsissa 18 prosenttia. Kasvua voidaan verrata ruotsalaisten liikematkatoimistojen kasvuun, joka oli Ruotsin matkatoimistoliitto SFR:n mukaan keskimäärin 6 prosenttia. Ticket Grupp & Eventin myynti kasvoi vuoden aikana 33 prosenttia.

Liiketulos parani 45,5 MSEK:illä ja nousi 6,9 (-38,6) MSEK:iin. Tulos oli vuonna 2010 positiivinen vuoteen 2009 verrattuna kaikissa maissa Suomea lukuun ottamatta. Ticket Corporate Travelin tulos oli Suomessa selvästi parempi kuin edellisenä vuonna, mutta se oli edelleen tappiollinen. Norjan liiketulos oli positiivinen vain kaksi vuotta toiminnan aloittamisen jälkeen.

Tuloksen paraneminen johtuu pääasiassa myynnin kasvusta. Myynti on lisääntynyt, koska uusia asiakkaita on tullut paljon ja kustannukset ovat laskeneet vuonna 2009 toteutettujen säästöjen ansiosta. Lisäksi yritys on aloittanut pitkän aikavälin parannustyöt toiminnan kaikissa osissa. Tarkoituksena on toimittaa matkoja asiakkaille paremmin ja tehokkaammin ja tarjota samalla mahdollisimman hyvää palvelua.

– Vuoden 2010 tilinpäätöstä tehdessä tuntuu upealta, että saavutimme tavoitteemme positiivisesta tuloksesta hyvällä marginaalilla. Onnistuimme rekrytoimaan uusia asiakkaita ja kasvoimme markkinoita enemmän, samalla kun panostimme omaan kannattavuuskehitykseemme. Koska suhtaudumme kokonaisvaltaisesti asiakkaiden matkoihin ollaksemme mahdollisimman kustannustehokkaita, saamme aikaan tuloksia. Meillä on korkea asiakasuskollisuus, ja tarjontamme houkuttelee sekä nykyisiä että uusia asiakkaita, Ticket Corporate Travelin TJ Thomas Ådén kertoo.

Ticket Corporate Travel Pohjoismaat

(MSEK)
Tammi – Joulu 2010 Tammi – Joulu 2009 Muutos %
Myynti 1 496,7 1 267,9 +18%
Liiketulos 6,9 -38,6

Lisätietoja
TJ Thomas Ådén, matkapuhelin: +46 (0)708 47 09 14, sähköposti: thomas.aden@ticket.se

Ticket Corporate Travel
Ticket Corporate Travel tarjoaa kattavia matkapalveluja pohjoismaisille yrityksille ja yhteisöille. Autamme osaamisemme avulla yrityksiä löytämään yksinkertaisia ja kustannustehokkaita kokous- ja matkapalveluratkaisuja.

Ticket Corporate Travelilla on nykyisin oma toimisto Ruotsissa kahdeksalla paikkakunnalla, ja se toimii lisäksi yhteistyössä NEX-matkatoimiston kanssa. Yrityksellä on myös omat myyntitoimistot Suomessa ja Norjassa, ja Tanskassa myynti tapahtuu FCm-kumppanuuden kautta. Ticket Corporate Travel tekee maailmanlaajuisesti yhteistyötä FCm Travel Solutionsin kanssa. FCm on maailman johtavia liikematkatoimistoverkostoja, ja se toimii noin 70 maassa. Ticket Corporate Travelin omistaa Braganza AS, ja sen pääkonttori sijaitsee Tukholmassa Ruotsissa. Ticket Corporate Travelin vuosimyynti on noin 1,5 mrd. SEK, ja sen palveluksessa on noin 133 henkilöä. Ticket-tavaramerkki on jaettu Ticket Privatresorin kanssa. Lue lisää osoitteessa www.ticketcorporatetravel.fi

Avainsanat: