Haninge, Nynäshamn ja Södertälje jatkavat IT-palvelusopimustaan Tiedon kanssa

Tukholman eteläpuolella sijaitsevat kunnat Haninge, Nynäshamn ja Södertälje ovat jatkaneet Tiedon kanssa tekemäänsä IT-palvelusopimusta. Sopimus on arvoltaan noin 12 miljoonaa euroa ja ulottuu maaliskuuhun 2018.

Tieto on kehittänyt kuntien palveluita vuodesta 2011, helpottaen tietotekniikan käyttöä kuntien työntekijöille ja asukkaille.

– Olemme hyvin tyytyväisiä Tietoon. Jatkamme sopimusta, jotta saamme varmistettua palvelutarjonnan jatkossakin. Voimme kehittää toimintoja kaikissa kolmessa kunnassa, joissa tarpeet ovat samankaltaiset, sanoo Jeanette Thorell, Haningen kunnan IT-päällikkö.

Uuden sopimuksen myötä kunnat seuraavat yhteistä strategiaa, siirtyen perinteisestä IT-huollosta ja omista palvelinhalleista ulkoistettuihin palveluihin. Tieto tarjoaa kunnille kokonaispaketin, joka sisältää palvelinpalvelut, työpisteiden ja verkon ylläpidon, palveludeskin ja konsulttipalveluita.

– On hienoa, että nämä kolme kuntaa haluavat jatkaa yhteistyötään kanssamme. Se kertoo vahvasta asemastamme julkisella sektorilla ja tarjoaa meille tilaisuuden olla mukana kehittämässä Ruotsin kuntien toimintaa tulevaisuudessakin, sanoo Mats Brandt, Tiedon julkisen sektorin palveluiden johtaja Ruotsissa.

Kunnat päättivät tehdä sopimuksen yhdessä löytääkseen synergiaetuja, ja voidakseen tukea toisiaan tilanteessa, jossa viranomaisten, kuntien itsensä ja asukkaiden odotukset ovat yhä korkeammat.

– Tieto on vakaa ja innovatiivinen partneri, ja yhteistyömme on taannut meille vakaan pohjan, jolle rakentaa jatkoa. Sopimuksen jatkamisen myötä olemme valmiita kohtaamaan tulevaisuuden vaatimukset esimerkiksi palvelun ja tietojen saatavuuden osalta, sanoo Jeanette Thorell.

Mats Brandt, johtaja, julkinen sektori, Tieto Sweden
puhelin: +46 70 530 33 25, sähköposti: mats.brandt[at]tieto.com

Tobias Rennemark, asiakasvastaava, Tieto
puhelin: +4670 9921150, sähköposti: tobias.rennemark[at]tieto.com

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikkapalveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita sekä yksityiselle että julkiselle sektorille ja tuotekehityspalveluita viestintäteknologian ja sulautettujen järjestelmien alueella. Yhtiön tuotekehitysliiketoiminta ja toimituskeskukset toimivat maailmanlaajuisesti. Tieto on sitoutunut kehittämään yrityksiä ja yhteiskuntaa tietotekniikan ja vahvan toimiala- ja asiakasymmärryksen avulla, sekä auttaa asiakkaitaan löytämään uusia mahdollisuuksia liiketoiminnan muutoksessa. Me Tiedossa uskomme jatkuvaan kehittymiseen ja työmme tuloksiin.

Tieto on perustettu vuonna 1968, ja sen pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee noin 14 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,6 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Lisätietoja osoitteessa www.tieto.fi.

Haninge, Nynäshamn ja Södertälje ovat kasvukuntia Tukholman eteläpuolella. Niiden yhteenlaskettu asukasmäärä on lähes 200 000.

www.haninge.se, www.nynashamn.se, www.sodertalje.se .

Avainsanat: