If luottaa edelleen Tietoon

Tieto Oyj         TOIMIALATIEDOTE               28. lokakuuta 2014 klo 9.00

If, Pohjoismaiden johtava vahinkovakuutusyhtiö, on jatkanut kymmenen vuotta kestänyttä IT-infrastruktuurisopimustaan Tiedon kanssa jo kolmannen kerran. Uuden sopimuksen pituus on neljä vuotta, ja siinä on 2 vuoden jatko-optio.

"Digitalisaatio tarkoittaa yhä henkilökohtaisempien palveluiden kasvavaa kysyntää. Palveluita on kyettävä tarjoamaan asiakkaille myös nopeammin. Uskomme, että Tieto on meille oikea kumppani, joka auttaa meitä kehittämään ja parantamaan liiketoimintaamme", sanoo Kjell Rune Tveita, Ifin tietohallintojohtaja.

Uuden sopimuksen myötä If saa käyttöönsä modernin ja kustannustehokkaan sekä hintarakenteeltaan joustavan pilvipalvelun. Uuden ratkaisun perusta on Tieto Productivity Cloud, joka sisältää Microsoftin ohjelmistopaketin asiakas- ja liiketoimintatiedon hallintaan sekä Office-ohjelmistot. Toimitustavat ovat yksityiset pilvipalvelut, hybridipilvi- ja keskitetyt pilviratkaisut.

"Vakuutusalan nopeatempoisen ympäristön vauhdissa pysymiseen vaaditaan joustavuutta, ketteryyttä ja digitaalisuutta. Näihin tarpeisiin vastaa Tiedon IT- ja infrastruktuuritoimitus. Olemme erittäin ylpeitä saadessamme jälleen kerran Ifin luottamuksen", sanoo Per Johanson, Tiedon Financial Services -toimialajohtaja.

Lisätietoa:

Per Johanson, toimialajohtaja, Financial Services, Tieto, puh +46 768 2120 29, per.johanson[at]tieto.com

TIETO OYJ

Keskeiset tiedotusvälineet

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikkapalveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita sekä yksityiselle että julkiselle sektorille ja tuotekehityspalveluita viestintäteknologian ja sulautettujen järjestelmien alueella. Yhtiön tuotekehitysliiketoiminta ja toimituskeskukset toimivat maailmanlaajuisesti. Tieto on sitoutunut kehittämään yrityksiä ja yhteiskuntaa tietotekniikan ja vahvan toimiala- ja asiakasymmärryksen avulla sekä auttamaan asiakkaitaan löytämään uusia mahdollisuuksia liiketoiminnan muutoksessa. Me Tiedossa uskomme jatkuvaan kehittymiseen ja työmme tuloksiin.

Tieto on perustettu vuonna 1968, ja sen pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee noin 14 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,6 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ OMX:ssä Helsingissä ja Tukholmassa. Lisätietoja osoitteessa www.tieto.fi.

Avainsanat: