Maailman johtava teräsyhtiö SSAB jatkaa yhteistyötään Tiedon kanssa

SSAB ja Tieto jatkavat pitkää yhteistyötään uudistamalla palvelusopimuksensa kolmeksi seuraavaksi vuodeksi. Sopimukseen sisältyy kahden vuoden optio ja se kattaa laajan valikoiman palveluja kapasiteettipalveluista liiketoimintakriittisen valmistuksen, logistiikan ja myynnin toimintojen  sovelluskehitykseen maailmanlaajuisesti.

Tieto tarjosi kiinnostavan mallin tuottavuuden parantamiseen ja IT-toimintojen modernisointiin keskuskoneympäristössä. Lisäksi Tieto pystyi yhdistämään paikallisia markkinoita koskevan osaamisensa globaalin toimituskapasiteettiin. Näin oli mahdollista parantaa palvelun käytettävyyttä ja uusien sovellusten kehittämistä ja ennen kaikkea turvata tuotannon jatkuvuus.

SSAB ja Rautaruukki fuusioituivat heinäkuussa 2014 muodostaen maailman johtavan AHSS-terästä (Advanced High Strength Steels) ja karkaistua ja päästettyä terästä tuottavan yhtiön, joka työllistää noin 17 000 henkilöä 50 maassa.

”Olemme iloisia SSAB:n uudesta luottamuksen osoituksesta. Olemme tehneet pitkään yhteistyötä, ja palveluvalikoimamme näyttää vastaavan asiakkaan tarpeita. Olemme modernisoineet ja kehittäneet asiakkaan infrastruktuuria ja arkkitehtuuria heidän muutostarpeidensa mukaisesti. Globaali palvelutiimimme on huipputasoa, mitä tulee asiakkaan liiketoiminnan ymmärtämiseen, ja SSAB arvostaa juuri tätä. Kehitämme myös edelleen sovellushallinnan palveluita sekä Suomessa että Intiassa”, kertoo Tiedon Teollisuus, vähittäiskauppa ja logistiikka -toimialaryhmästä vastaava johtaja Ari Järvelä.

Kenneth Brunell, Senior Customer Manager, Tieto, puh. 040 585 8585, sähköposti: kenneth.brunell[at]tieto.com

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikan palveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita. Tarjoamme myös tuotekehityspalveluita viestinnän ja sulautettujen teknologioiden alalla maailmanlaajuisesti. Vahvan toimialatuntemuksen, teknologiavision ja innovatiivisen ajattelun kautta Tieto innostaa ja haastaa asiakkaitaan löytämään uusia tapoja liiketoimintansa vauhdittamiseksi.

Tiedolla on vahva pohjoismainen perintö. Yhdistämme maailmanlaajuisen osaamisen paikalliseen läsnäoloon. Tiedon pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 13 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,5 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ:ssa Helsingissä ja Tukholmassa. www.tieto.fi

Avainsanat: