Maailman kaunein merimatka tehostuu pilven avulla – Hurtigruten valitsi Tiedon

Tiedon toimittamat pilviratkaisut auttavat Hurtigrutenia saavuttamaan jopa noin 20 prosentin kustannussäästöt muun muassa nopean skaalautuvuuden ja yksinkertaisemman hallinnoinnin ansiosta. Sopimus on kolmevuotinen ja sen arvo on jopa 14,5 miljoonaa euroa.

Risteilyaluksia operoiva Hurtigruten on Norjan johtavia turismiyrityksiä. Nyt Hurtigruten on valinnut Tiedon strategiseksi kumppanikseen ylläpitopalveluissa. Uusi sopimus kattaa perinteikkään, maailman kauneimmaksi kutsuttua merimatkaakin liikennöivän, yrityksen kaikki kaupalliset ja hallinnolliset sovellukset.

- Tieto on toimittanut ylläpitopalvelumme ansiokkaasti viimeiset neljä vuotta. Kun päätimme hankkia uuden hosting-alustan, oli luontevaa pyytää Tieto tarjoamaan ratkaisua. Yrityksellämme on laajentumiseen tähtääviä kasvutavoitteita, joiden toteutumista dynaamiset pilviratkaisut sekä teknologian yksinkertaistaminen tukevat. Tieto vastasi haasteeseemme modernilla ja kustannustehokkaalla teknologialla, kertoo Hans Jørgen Ellingsen, ICT-johtaja, Hurtigruten ASA.

Tieto on vastannut Hurtigrutenin verkkosivuista ja varausjärjestelmistä vuodesta 2011 lähtien. Nyt toimitettavan kokonaisvaltaisen ja skaalautuvan pilviratkaisun ansiosta sekä Hurtigrutenin asiakkaat että työntekijät pystyvät käyttämään yrityksen kaupallisia ja hallinnollisia työkaluja tehokkaasti. Sopimus sisältää myös kattavan tuen Hurtigrutenin kahdelletoista alukselle sekä toimistoille kuudessa maassa.

- Olemme erittäin iloisia Hurtigrutenin osoittamasta luottamuksesta ja yhteistyön jatkumisesta. Sopimus vahvistaa Tiedon asemaa Norjan markkinoilla sekä Tieto Cloud Server -palvelun profiilia joustavana, kustannustehokkaana ja turvallisena ratkaisuna. Siirtämällä liiketoimintakriittiset IT-järjestelmänsä pilveen Hurtigruten pystyy vahvasti käyttämään hyväkseen digitalisaation tarjoamat mahdollisuudet ja IT-alan kehitysmahdollisuudet tulevaisuudessa, kuvailee Christian Schøyen, Tiedon Norjan maajohtaja.

Christian Schøyen, maajohtaja, Tieto Norja
puh: +47 481 68 989, sähköposti: christian.schoyen[at]tieto.com

Helene Helvik, toimialajohtaja, Tieto, Norja
puh: +47 900 11 386, sähköposti: helene.helvik[at]tieto.com

Hans Jørgen Ellingsen, ICT-johtaja, Hurtigruten ASA
puh:
+47 971 67 966, sähköposti: hans.jorgen.eliassen[at]hurtigruten.com

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikan palveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita. Tarjoamme myös tuotekehityspalveluita viestinnän ja sulautettujen teknologioiden alalla maailmanlaajuisesti. Vahvan toimialatuntemuksen, teknologiavision ja innovatiivisen ajattelun kautta Tieto innostaa ja haastaa asiakkaitaan löytämään uusia tapoja liiketoimintansa vauhdittamiseksi.

Tiedolla on vahva pohjoismainen perintö. Yhdistämme maailmanlaajuisen osaamisen paikalliseen läsnäoloon. Tiedon pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 13 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,5 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq:ssa Helsingissä ja Tukholmassa. www.tieto.fi

Hurtigruten ASA on alkuperäinen rannikkoristeilyalus vuodelta 1893. Yritys kuljettaa tavaraa, paikallisia matkustajia ja turisteja 34 satamaan Norjan rannikolla Bergenin ja Kirkenesin välillä – päivittäin ympäri vuoden. Hurtigrutenin tutkimusalus MS Fram tekee matkoja Antarktikselle, Eurooppaan, Huippuvuorille ja Grönlantiin. www.hurtigruten.com

Avainsanat: