Metsä Board ja Tieto syventävät yhteistyötään – Tieto toimittaa TIPS-tuotannonohjausjärjestelmän Metsä Boardin Husumin tehtaalle

Maailman johtava kartongintuottaja Metsä Board on valinnut Tiedon toimittamaan kokonaislaajuisen tuotannonohjausjärjestelmän (MES) Ruotsin Husumissa sijaitsevalle tehtaalleen.

Tieto on vahva toimija kartonki- ja paperiteollisuudessa: Tieto on asentanut yli 220 tuotannonohjausjärjestelmää maailmanlaajuisesti. Tiedon TIPS-ratkaisu on johtava tuotannonohjausjärjestelmä, joka kattaa myynnin, logistiikan ja tuotannon hallinnan sellu-, paperi-, kartonki- ja pehmopaperitoimialoilla. Järjestelmä integroi reaaliajassa liiketoiminnan, suunnittelun ja tuotannon prosessit.

Uusi sopimus on jatkoa Tiedon ja Metsä Boardin menestyksekkäälle kumppanuudelle. Tieto on jo aiemmin toimittanut TIPS-tuotannonohjausjärjestelmän Metsä Boardin muille tehtaille Pohjoismaissa. TIPS-tuotannonohjausjärjestelmän käyttöönotto myös Husumissa harmonisoi ja integroi Metsä Boardin ja työprosessit globaalisti. Uusi ratkaisu tehostaa ylläpidon ja tuen kustannuksia, sillä Metsä Board pystyy vertailemaan suorituskykymittareita eri tehtaiden välillä.

”Tieto tuntee metsäalan ja yhtiömme hyvin. Olemme tyytyväisiä voidessamme jatkaa kumppanuutta integroimalla kaikki tehtaat samaan järjestelmään. Sen avulla yhdenmukaistamme sekä järjestelmäympäristön että käytön”, sanoo Börje Wiklund, Husumin tehtaan IT-päällikkö.

”Nyt solmittu sopimus parantaa entisestään yhteistyötämme Metsä Boardin kanssa. Pystymme osoittamaan kartonki ja paperiteollisuuden prosessien digitalisoinnin todellisen bisnesarvon. Olemme tyytyväisiä että Metsä Board on osoittanut jatkuvaa luottamusta huippulaadukkaisiin TIPS-tuotteisiimme. Meillä on kokemusta yhteisistä projekteista ja olemme luoneet toiminnanohjausjärjestelmän hallintomallin”, sanoo Mats Lindström, Tiedon asiakaspäällikkö.

Mats Lidström, asiakaspäällikkö, Tieto, +46 (0)70 590 59 37, mats.lidstrom[at]tieto.com

Börje Wiklund, IT-päällikkö, Metsä Group,+46 663 18470, borje.wiklund[at]metsagroup.com

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikan palveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita. Tarjoamme myös tuotekehityspalveluita viestinnän ja sulautettujen teknologioiden alalla maailmanlaajuisesti. Vahvan toimialatuntemuksen, teknologiavision ja innovatiivisen ajattelun kautta Tieto innostaa ja haastaa asiakkaitaan löytämään uusia tapoja liiketoimintansa vauhdittamiseksi.

Tiedolla on vahva pohjoismainen perintö. Yhdistämme maailmanlaajuisen osaamisen paikalliseen läsnäoloon. Tiedon pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 13 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,5 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ:ssa Helsingissä ja Tukholmassa. www.tieto.fi

Metsä Board on johtava eurooppalainen taivekartongin ja valkoisen ensikuitulainerin valmistaja. Metsä Board tarjoaa asiakkailleen laadukkaita kartonkeja kuluttaja- ja vähittäispakkauksiin sekä graafiseen teollisuuteen.. Yhtiön myyntiverkosto palvelee merkkituote- ja pakkausvalmistajia, aaltopahvipakkausten valmistajia, painotaloja ja tukkureita. Metsä Board on osa Metsä Groupia, ja sen osakkeet listataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.metsaboard.com

Avainsanat: