Sparbanken Syd ulkoistaa arvopaperien hallinnan Tiedolle

Tieto ja ruotsalainen Sparbanken Syd ovat allekirjoittaneet sopimuksen pankin arvopaperitoimintojen hallinnasta. Viisivuotinen sopimus kattaa IT-järjestelmät,niiden hallinnan sekä back office -palvelut.

Uusi ratkaisu tukee Sparbanken Sydin  koko arvopaperiprosessia osto- ja myyntimääräyksistä maksuun. Pankki pystyy sen avullakehittämään rahasto- ja arvopaperipalvelujaan varmistaen samalla kustannustehokkaan ja turvallisen toiminnan.

Tieto ottaa vastuulleen Sparbanken Sydin arvopaperitoimintoihin liittyvät järjestelmät ja niiden hallinnan sekä back office -palvelut.

– Tiedolla on vahva ja pitkäkokemus arvopaperialan IT-toiminnoista ja back office -palveluista. Uudet ratkaisut auttavat meitä keskittymään ydintoimintaamme arvopaperialalla, sanoo Hans Nelfelt, varatoimitusjohtaja, Sparbanken Syd.

– Olemme ylpeitä, että Sparbanken Syd valitsimeidät. Otamme nyt kokonaisvastuun pankin hallinnollisista palveluista, järjestelmätuesta ja prosessien hallinnasta, mikävahvistaa rooliamme/profiiliamme pitkäaikaisena kumppanina asiakkaille, jotka haluavat uudistaa toimintaansa, sanoo Vahid Zohali, Tiedon pankkisektorin johtaja.

Vahid Zohali, Vice President, Banking sector,
Tieto, puh: +46-73 725 22 00, sähköposti: vahid.zohali[at]tieto.com

Hans Nelfelt, varatoimitusjohtaja, Sparbanken Syd
puh: +46-411 82 21 55 sähköposti: hans.nelfelt[at]sparbankensyd