Tiedolle jälleen tunnustus sukupuolten välisen tasa-arvon edistämisestä

Tieto sai loppuvuodesta 2016 tunnustuksen sukupuolten välisen tasa-arvon edistämisestä yhtiön Intian toiminnoissa. Tieto nimettiin maan parhaimmistoon ”Working Mother and AVTAR 100 Best Companies for Women in India” -selvityksessä, jossa painotetaan parhaita käytäntöjä naisten työelämän edistämiseksi. Selvityksessä oli mukana kaikkiaan 350 Intian suurimpiin lukeutuvaa yritystä. Tieto on toiminut Intiassa vuodesta 2005 ja työllistää siellä noin 2 400 henkilöä. Globaalisti yhtiön palveluksessa on noin 13 000 ammattilaista.

Vuotta aiemmin Tiedon Ruotsin yhtiö sai maailman ensimmäisenä IT-yhtiönä kansainvälisen EDGE-järjestön sertifikaatin sukupuolten välisen tasa-arvon toteutumisen eteen tehdystä työstä.

”Tunnustukset on otettu meillä ilolla ja ylpeydellä vastaan. Monimuotoisuuden edistäminen on meille yhtiönä tärkeää. Haluamme olla työpaikka, jossa kaikilla on yhtäläiset mahdollisuudet onnistua ja kehittyä työssään”, kertoo Katariina Kravi, Tiedon henkilöstöjohtaja.

Yrityksen sisäisten panostusten lisäksi Tieto on Suomessa aktiivisesti mukana tukemassa muun muassa Teknologiateollisuus ry:n perustamaa Women in Tech -verkostoa, joka edistää teknologia-alan kiinnostavuutta naisten keskuudessa. Tieto on myös vahvasti mukana työelämäverkosto Ompeluseuran ’Upea ura’ naisten työelämätapahtumassa Helsingissä 10.2.2017.

Yhtiö osallistuu myös itsenäisen Suomen 100-vuotisjuhlavuoteen osallistamalla koululaisia, päättäjiä ja yhteistyökumppaneitaan keskustelemaan ja ideoimaan työelämän muutoksesta ja tulevaisuuden ammateista.

Lisämateriaalia:

Working Mother & AVTAR 100 Best Companies for Women in India: http://www.avtariwin.com/best-companies-2016-top-100

EDGE – The Global Business Certification for Gender Equality: http://www.edge-cert.org/

Marraskuun lopussa 2016 Tieto järjesti Women in Tech -verkoston seminaarin uudella pääkonttorillaan Espoon Keilalahdessa. Tiedolta tilaisuudessa puhuivat henkilöstöjohtaja Katariina Kravi ja Ksenia Avetisova Tiedon Customer Experience Management startupista. Tilaisuuden kooste katsottavissa: https://www.youtube.com/watch?v=gfoQKRm2xS8&t=7s

Tieto juhlistaa Suomen 100-vuotisjuhlavuotta herättelemällä keskustelua tulevaisuuden työstä

Upea ura -tapahtuma: http://www.upeaura.fi

Katariina, Kravi, Henkilöstöjohtaja, Tieto, katariina.kravi[a]tieto.com, puh. 020 727 9785

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.com  (http://www.tieto.fi/).