Tiedon uusi OneCloud-ratkaisu helpottaa ja tehostaa pilvipalvelujen hallintaa

Useiden pilvipalveluntarjoajien ja pilviekosysteemien ylläpito on kasvava haaste monille organisaatioille. Tieto lanseeraa uuden pilvipalvelujen hallintaratkaisunsa Tieto OneCloud:in, joka helpottaa ja tehostaa pilvipalvelujen hallintaa ja yhdistää eri pilvitoiminnot – sekä julkiset että yksityiset pilvet – yhteen keskitetysti hallittuun ratkaisuun.

Datan käyttö liiketoiminnassa lisääntyy jatkuvasti. Yritykset etsivät jatkuvasti uusia innovatiivisia tapoja käyttää pilviteknologiaa. Monet yritykset käyttävät nykyään useita eri pilvipalveluita maksimoidakseen eri palvelujen hyötyjä ja vähentääkseen riippuvuutta yhdestä tietystä teknologiasta tai palveluntarjoajasta. Analyysiyritys IDC toteutti tutkimuksen Tiedon toimeksiannosta ja totesi, että yli kolmasosa (37 %) suurista pohjoismaisista yrityksistä käyttää yli kymmentä IT-palvelujen tarjoajaa. Useiden palveluntarjoajien ja monenlaisten pilvipalvelujen tehokas hallinta on kasvava haaste monille yrityksille.

Tieto OneCloud yhdistää Tiedon Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa sijaitsevien datakeskusten kautta tarjoamat yksityiset pilvipalvelut julkisiin pilvipalveluihin, jotka tulevat maailmanlaajuisilta toimittajilta kuten AWS ja Azure. Tieto OneCloud mahdollistaa asiakkaille ekosysteemin johtavien pilvipalveluiden käytön ilman sitoutumista johonkin tiettyyn teknologiaan.

- Tieto OneCloud auttaa asiakkaita saamaan kattavan yleiskuvan kaikista pilvipalveluistaan. Lisäksi Tieto OneCloud mahdollistaa helpon tavan hallita useita eri pilviekosysteemejä yhden ja saman ratkaisun kautta. Uuden ratkaisun avulla yritykset pystyvät vastaamaan uusiin liiketoiminnan ja innovaatioiden tarpeisiin. Asiakkaat saavat siten mahdollisuuden keskittyä oman liiketoimintansa uudistamiseen ja uuden innovointiin, sanoo Patrik Ekström, Tiedon teknologia- ja modernisointipalveluiden johtaja.

Joustava ja skaalautuva pilvipalvelujen hallintaratkaisu

Tieto OneCloud antaa mahdollisuuden vastata kiihtyvän innovaatiotahdin ja kasvavan liiketoiminnan haasteisiin. Uusi palvelu voidaan liittää yrityksen ennestään käytössä olevaan infrastruktuuriin. Avoimet rajapinnat nopeuttavat yritysten mahdollisuuksia ottaa käyttöön uusia pilviteknologioita ja innovaatioita.

- Nykyisessä nopealiikkeisessä digitaalisessa toimintaympäristössä jatkuvuus ja skaalautuvuus on oleellista tehokkuuden ja asiakastyytyväisyyden varmistamiseksi. Tieto OneCloud vahvistaa Tiedon mahdollisuuksia tukea asiakkaidemme liiketoiminnan uudistumista. Samalla pystymme tarjoamaan entistäkin monipuolisempia IT-palveluja pohjoismaisten asiakkaittemme tarpeisiin, sanoo Patrik Ekström.

Lisämateriaalia:

Lue lisää Tieto OneCloud -ratkaisusta: www.tieto.com/onecloud
Whitepaper-raportti: http://pages.tieto.com/LP-GL-XI-OneCloudmulti-cloudenviroment_LP.DownloadPage.html

Patrik Ekström, johtaja, Tiedon teknologia- ja modernisointipalvelut
puh:+358 400 474 443, sähköposti: patrik.ekstrom[at]tieto.com

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi www.tieto.fi

Avainsanat: