Tiedon uusin startup tuo pilvipalveluihin tietoturvaa Dell One Identity Solution -ratkaisulla

Tiedon uusi tietoturvapalveluiden yksikkö ja Dell aloittavat yhteistyön tietoturvaratkaisujen tarjoamisessa. Dell One Identity Manager -ratkaisu tulee mukaan Tiedon maailmanlaajuiseen ekosysteemiin, jonka avulla Tieto tuo asiakkailleen parhaat uudet teknologiat ja ratkaisut nopeasti ja ketterästi.

Nykypäivän organisaatioilla on haasteita pysyä tietoturvan kiihtyvän kilpajuoksun tahdissa omin resurssein. Liikkuvan työn lisääntyminen, kasvava omien päätelaitteiden käyttö työpaikalla sekä organisaatioiden erilaisten pilvipalveluiden hyödyntäminen monimutkaistaa organisaatioiden tietoturvaympäristöä, minkä vuoksi tietoturvaa ostetaan muun IT:n lailla enenevässä määrin palveluna. Identiteetinhallinnan avulla varmistetaan, että juuri oikeat ihmiset pääsevät heille omissa työrooleissaan kuuluviin verkkopalveluihin ja eri pilvissä olevaan tietoon – kertakirjautumisella.

Dell One Identity Manager -ratkaisun avulla Tieto tarjoaa pohjoismaisille asiakkailleen identiteetinhallintaa palveluna. Lisäksi Dell One Identity Manager on osa Tiedon laajempaa tietoturvatarjoomaa. Palvelun avulla Tiedon asiakkaat voivat turvallisesti hyödyntää useista eri pilvipalveluista koostuvaa IT-ympäristöä niin omassa, Tiedon tarjoamassa kuin julkisessakin pilvessä.

”Tietoturvan merkitys nykymaailmassa on kasvanut eksponentiaalisesti ja siksi Tieto on perustanut sisäisen startupin tietoturvapalvelun tuottamiseksi. Teemme aktiivista yhteistyötä markkinoiden johtavien ratkaisuntarjoajien kanssa ja siksi olemme iloisia saadessamme Dellin mukaan ekosysteemiimme. Dell tarjoaa identiteetinhallintaan meille mainion palan. Halusimme joustavan järjestelmän, jonka voimme integroida helposti osaksi omaa palvelutarjontaamme, käytön mukaan skaalautuvaa hinnoittelumallia myöten. Dell-ratkaisun päälle saatoimme rakentaa kokonaisuuden, joka taipuu hyvin asiakkaidemme erilaisiin tarpeisiin ja on nopeasti toimitettavissa”, sanoo Tiedon tietoturvapalveluiden startupin vetäjä Markus Melin.

”Pilvipalveluiden käyttö haastaa organisaatioiden tietoturvan, koska se lisää organisaation oman ja palveluntarjoajien, myös julkisten pilvien, verkottumista keskenään. Identiteetinhallinta on avainasemassa nykyaikaisessa pilvipalveluita hyödyntävässä organisaatiossa, jotta yritysjärjestelmiin ja -tietoihin pääsy on työntekijöille turvallista ja vaivatonta – ja jotta niihin pääsevät vain he, joiden kuuluukin. Tieto on meille loistava tietoturvakumppani, jolla on vahva jalansija kaikissa Pohjoismaissa. Näemme tietoturvan kehityspolun samalla tavalla, ja odotan innolla yhteistyömme etenemistä”, sanoo Dell Suomen ohjelmistoliiketoiminnasta vastaava johtaja Petri Ahveninen.

Kuvat:
Markus Melin
Tieto Security Wall

Lisätiedot:
Petri Ahveninen, Oy Dell Ab, petri.ahveninen@software.dell.com , p. 040 505 1419
Markus Melin, Tieto Oyj, markus.melin@tieto.com. puh. 0400 941 121

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikkapalveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita sekä yksityiselle että julkiselle sektorille ja tuotekehityspalveluita viestintäteknologian ja sulautettujen järjestelmien alueella. Yhtiön tuotekehitysliiketoiminta ja toimituskeskukset toimivat maailmanlaajuisesti. Tieto on sitoutunut kehittämään yrityksiä ja yhteiskuntaa tietotekniikan ja vahvan toimiala- ja asiakasymmärryksen avulla, sekä auttaa asiakkaitaan löytämään uusia mahdollisuuksia liiketoiminnan muutoksessa. Me Tiedossa uskomme jatkuvaan kehittymiseen ja työmme tuloksiin.

Tieto on perustettu vuonna 1968, ja sen pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee noin 13 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,5 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaqissa Helsingissä ja Tukholmassa. Lisätietoja osoitteessa www.tieto.fi.