Tieto: liiketoimintasiirtoihin pohjautuvat uudet vertailuluvut

Tieto Oyj          PÖRSSITIEDOTE          20.6.2018 klo 9.00

Tieto on toteuttanut sisäisiä liiketoimintasiirtoja tavoitteenaan hyödyntää konsultointilähtöisten markkinoiden tarjoamia mahdollisuuksia ja parantaa asiakkaan saamaa lisäarvoa. Huhtikuun alusta liiketoimintasiirrot Teknologiapalvelut ja uudistaminen -palvelualueelta Liiketoiminnan konsultointi ja toteutus -alueelle sisältävät pilvipohjaisten sovellusten yrityssovellusliiketoiminnan, integrointikonsultoinnin sekä Value Networks -ratkaisun. Siirtyneiden liiketoimintojen vuotuinen liikevaihto on noin 37 milj. euroa. Lisäksi Tiedon Financial Digital Channels -liiketoiminta (aiemmin osa Toimialaratkaisut-palvelualuetta), jonka liikevaihto on 11 milj. euroa, siirrettiin Liiketoiminnan konsultointi ja toteutus -alueelle 1.5. alkaen. Muut liiketoimintasiirrot ovat suuruudeltaan vähäisempiä.

Liiketoimintasiirrot sisältyvät vuoden 2018 toiseen osavuosikatsaukseen, joka julkaistaan 20.7. Oikaistut vertailuluvut on esitetty liitteessä ja vertailuluvut ovat saatavissa myös Excel-muodossa osoitteessa www.tieto.com/Investors.

Lisätietoja
Tanja Lounevirta, sijoittajasuhdejohtaja, puh. +358 50 321 7510, tanja.lounevirta (at) tieto.com

TIETO OYJ

NASDAQ Helsinki
Keskeiset tiedotusvälineet

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet.

Tiedon pääkonttori sijaitsee Espoossa. Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 14 000 ammattilaista lähes 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,5 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ:ssa Helsingissä ja Tukholmassa. www.tieto.com

Avainsanat: