Tieto digitalisoi Ruotsin valmiusviraston

Tieto on tehnyt kaksivuotisen sopimuksen Ruotsin valmiusviraston MSB:n (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) tiedonhallintapalveluista. Mahdollinen jatkoaika on neljä vuotta.

Sopimus kattaa asiakirja- ja asianhallintajärjestelmän toimituksen, asennuksen, määrityksen, mukauttamisen ja käyttöönoton, henkilöstön koulutuksen sekä tuki- ja huoltopalvelut. Lisäksi se sisältää optiona MSB:n diaarin järjestelmäsiirron.

Tiedon ratkaisu perustuu toimialan johtavaan Public 360° -alustaan, joka mahdollistaa vaivattoman ja tehokkaan asian- ja asiakirjojen hallinnan. Yhtenäisen ja kattavan alustan yhteistyörajapinnat ovat käytettävissä koko organisaatiossa. Moderni järjestelmätuki parantaa jäljitettävyyttä ja mahdollistaa myös asiatyypin mukaisen tuen käsittelijöille.

- Monen viranomaisen haasteena on toiminnan tehostaminen samalla kun tuodaan uusia palveluja kansalaisten ja työntekijöiden käyttöön. Olemme innoissamme, kun voimme auttaa MSB:tä IT-tuen uudistamisessa tällä osa-alueella. Iloitsemme myös siitä, että panostuksemme asiakirja- ja asianhallintaan tuottavat tällaisia tuloksia, toteaa valtion viranomaisista vastaava Tiedon johtaja Madeleine Rittner Chami.

Madeleine Rittner Chami, valtion viranomaisista vastaava johtaja, Tieto Ruotsi
puh: +46 70-356 22 03, sähköposti: madeleine.rittner.chami[at]tieto.com

Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB, on Ruotsissa valtion viranomainen, jonka tehtävänä on yhteiskunnan kriisinhallinnan ja varautumisen kehittäminen. www.msb.se

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi