Tieto hakee Slushissa uusia jäseniä ekosysteemiinsä

Tieto haluaa laajentaa ekosysteemiään ja hakee Slushissa aktiivisesti uusia kumppaneita erityisesti IoT:n alalta. Tiedon tavoitteena on tehdä tulevaisuudesta älykkäämpää datan avulla yhteistyössä innovaattoreista ja kasvuyrityksistä koostuvan ekosysteemin kanssa.

Tieto on mukana Helsingissä järjestettävässä kasvuyritys- ja teknologiatapahtumassa Slushissa. Tiedon tavoitteena Slush 2016 -tapahtumassa on edistää innovaatioita ja kasvua yhdessä kasvuyritysten kanssa. Slushissa Tieto haluaa tavata innovaattoreita ja laajentaa omaa startup-ekosysteemiään.

Yksi alueista, joihin Tieto hankkii uusia kumppaneita, ovat datakeskeiset liiketoiminnot ja älykkäät rakennukset. Älykkäät rakennukset -konseptissa sensorit, teollisen internetin ratkaisut ja reaaliaikainen analytiikka tekevät yhdessä rakennuksista älykkäämpiä ja niiden käyttäjistä tyytyväisempiä.

”Haluamme tehdä rakennuksista käyttäjäystävällisempiä ja kohentaa käyttäjien elämänlaatua. Kiinteistöjen käyttökokemuksen parantaminen sekä entistä tehokkaampien ja terveellisempien työpaikkojen kehittäminen on meidän ja kumppaniemme yhteinen visio”, sanoo Tomi Teikko, johtaja, Tieto Intelligent Building.

Tieto kehittää aktiivisesti johtavista innovaattoreista ja kasvuyrityksistä koostuvaa ekosysteemiään.

”Resurssiemme avulla voimme tarjota kasvuyritysten ja innovaattorien käyttöön suuren pohjoismaisen asiakaspohjan sekä resursseja ja tukea idean kehittämisestä aina kaupallistamiseen asti yhdessä Tiedon ideakiihdyttämön kanssa. Jos sinulla on siis idea tai olet jo tekemässä tulevaisuudesta älykkäämpää datan avulla, tule ihmeessä juttelemaan”, kehottaa Teikko.

Tiedon datakeskeiseen ekosysteemiin kuuluu jo kymmeniä yrityksiä, kuten maailman johtava IT-alan yhtiö Cisco, Quuppa, Smatblock, Cumulocity ja 720° – nuori yritys, joka nimettiin sekä Suomen että Pohjoismaiden parhaaksi IoT-kasvuyritykseksi Nordic Start-up Awards 2016 -kilpailussa.

Lisämateriaalia:

Miksi Tieto on mukana Slushissa, Tiedon toimitusjohtajan Kimmo Alkion blogi:

Can data revolutionize building maintenance? Tomi Teikon blogi:

How the smart office transforms the way we work, Tieto-blogi:

Tomi Teikko, johtaja, Intelligent Building, puhelin: +358 40 500 94 00
sähköposti: tomi.j.teikko[at]tieto.com

TIETO OYJ

Keskeiset tiedotusvälineet

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.com.