Tieto hoitamaan Tukholman koulujen tietojärjestelmän käyttäjätukipalveluita

Tieto on solminut Tukholman kaupungin kanssa uuden sopimuksen. Sen puitteissa Tieto vastaa kokonaisvaltaisesti Tukholman kaupungin uuden Skolplattformen-hallinto-ohjelman käyttäjätukipalveluista.

Uuden Service Desk -sopimuksen myötä Tieto antaa käyttäjätukea muun muassa puhelimitse, sähköpostitse ja chatin välityksellä noin 300 000 käyttäjälle Tukholman 1 400 koulussa ja esikoulussa. Sopimus on voimassa vuoteen 2018 asti ja sitä voidaan jatkaa edelleen kahdella kahden vuoden pituisella jaksolla.

– Tieto on kokenut IT-alan erikoisosaaja ja pystyy tekemään yhteistyötä erittäin hyvin eri toimittajiemme kanssa. Odotamme innolla, että pääsemme kehittämään Skolplattformen-järjestelmän uusia käyttäjätukipalveluja yhdessä Tiedon kanssa, Tukholman kaupungin opetushallinnon IT-päällikkö Mats Eklund toteaa.

Tieto voitti viime vuonna Tukholman kaupungin tarjouskilpailun, joka käytiin uuden järjestelmän oppilasrekisterin IT-tukipalveluista. Nyt tehty uusi sopimus kattaa yleiset käyttäjätukipalvelut hallinto-ohjelmaan, joka sisältää oppilasrekisterin lisäksi muun muassa oppilasasiakirjoja ja oppimateriaalia sekä poissaolojen hallinnan. Käyttäjätukipalvelujen avulla järjestelmän käytöstä halutaan tehdä miellyttävää kaikille sitä käyttäville Tukholman kaupungin sidosryhmille.

– Käyttäjätuki on erittäin tärkeä osa koulujen arkipäivää. Solmimamme sopimus on todistus siitä, että Tiedon panostus koulumaailman IT-ratkaisuihin on linjassa tämän päivän tarpeiden kanssa. On äärimmäisen hienoa, että olemme saaneet niin suuren ja tärkeän asiakkaan kuin Tukholman kaupungin luottamuksen, Tiedon kouluratkaisujen Pohjoismaiden vastaava Fredrik Pantze kertoo.

Koulujen Skolplattformen-tietojärjestelmä on Tukholman kaupungin suuri IT-panostus. Se korvaa aikaisemmat koulualan IT-järjestelmät. Sen tarkoituksena on muun muassa vähentää opettajien hallinnollisia rutiineja, jotta aikaa jää enemmän opetustyöhön. Toimivalla IT-tuella ja käyttäjätukipalveluilla varustettu Skolplattformen-hallinto-ohjelma on tärkeä osa Tukholman pyrkimystä maailman johtavaksi tietoalueeksi seuraavan 15 vuoden sisällä.

Fredrik Pantze, Tiedon kouluratkaisujen Pohjoismaiden vastaava
Puh. +46 (0) 10 481 01 03, sähköposti: fredrik.pantze[at]tieto.com

Monika Sidén, Tukholman kaupungin lehdistövastaava
Puh. +46 (0) 8 508 33 059, monika.siden[at]stockholm.se

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikkapalveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluja yksityiselle ja julkiselle sektorille sekä viestintä- ja ohjelmistoteknologian tuotekehityspalveluja. Yhtiön tuotekehitysliiketoiminta ja toimituskeskukset toimivat maailmanlaajuisesti. Tieto on sitoutunut kehittämään yrityksiä ja yhteiskuntaa tietotekniikan ja vahvan toimiala- ja asiakasymmärryksen avulla sekä auttamaan asiakkaitaan löytämään uusia mahdollisuuksia liiketoiminnan muutoksessa. Me Tiedossa uskomme jatkuvaan kehittymiseen ja työmme tuloksiin.

Tieto on perustettu vuonna 1968, ja sen pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee noin 14 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,6 miljardia euroa, ja yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Lisätietoja löytyy osoitteesta www.tieto.fi

Avainsanat: