Tieto ja Carecom tehostavat terveydenhoidon IT-järjestelmien yhteensopivuutta

Tieto ja CareCom tehostavat yhdessä terveydenhuollon tietojärjestelmien yhteensopivuutta. Yhtiöiden aloittaman strategisen yhteistyön tavoitteena on tuoda terveydenhoidon tietojärjestelmiin lisää semanttista yhteistoimivuutta.

Tieto ja CareCom lähtevät tarjoamaan ratkaisuja yhteen terveydenhoitojärjestelmien suurista haasteista: semanttiseen yhteistoimivuuteen ja integrointiin.

CareComin HealthTerm-terminologia-alusta tarjoaa kattavat työkalut kaikentyyppisten koodijärjestelmien luomiseen ja ylläpitämiseen. Lisäksi se pystyy käsittelemään suurimpienkin terveydenhoitoalan organisaatioiden datamassoja reaaliaikaisesti. Se voidaan myös integroida helposti ennestään käytössä oleviin terveydenhoidon sovelluksiin, esimerkiksi HL7:n uusimpiin standardeihin kuten FHIR. Sitä voidaan käyttää myös erillisenä terminologian hallintaratkaisuna. Alustaa käyttävät tällä hetkellä organisaatiot Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Sloveniassa, Portugalissa, Ranskassa, Tanskassa ja Norjassa.

- CareCom on nyt mukana strategisten kumppaniemme ekosysteemissä. CareCom-ratkaisut antavat asiakkaillemme mahdollisuuden jakaa tietoa tehokkaasti ja turvallisesti. Samalla voidaan vähentää hallinnollista työtä merkittävästi, sanoo Inge Andersson, Tiedon terveydenhuolto- ja koulutusratkaisuista vastaava johtaja.

- CareComin terminologia-alusta HealthTerm on tällä hetkellä vahvin, edistynein ja luotettavin tuote näillä erikoistuneilla markkinoilla. CareComin ratkaisu, visio ja tulokset ovat tunnettuja kansainvälisesti. Odotamme todella läheistä yhteistyötä Tiedon kanssa. Tiedon ammattimaisuus ja vahva sitoutuminen vakuuttivat meidät, sanoo Jacob Boye Hansen, CareComin toimitusjohtaja ja perustaja.

HealthTerm käsittelee kaikkia terminologiaan, koodijärjestelmiin ja rakenteelliseen sisältöön liittyviä tehtäviä – uusien koodijärjestelmien luomisesta kansainvälisten koodijärjestelmien kääntämiseen tai paikallisten koodiluetteloiden ja kansainvälisten standardien välisten yhteyksien kartoittamiseen.

Lisätietoja antavat:
Inge Andersson, terveydenhuolto- ja koulutusratkaisuista vastaava johtaja, Tieto
puhelin: +46 72 24 42 691, sähköposti: inge.andersson@tieto.com

Jacob Boye Hansen, CEO/Founder, CareCom A/S
puhelin: +45 40 71 75 71, sähköposti: jbh@carecom.com

CareCom

CareCom A/S on tanskalainen vuonna 1999 perustettu ohjelmistoyritys. CareCom kehittää ohjelmistoja pääasiassa terveydenhoitosektorille. Yrityksellä on huippuluokan kompetenssia erityisesti Master Data Management -alueella. Vuosien varrella CareComille on kertynyt paljon osaamista terveydenhoidon terminologian ja luokitusten hallintaan liittyvistä haasteita. Yritys on toiminut neuvonantajana monissa semanttiseen yhteistoimivuuteen liittyvissä kansainvälisissä projekteissa, kuten Euroopan komission epSOS-projektissa. CareComin toiminnan tärkeintä aluetta ovat ratkaisut, jotka tukevat terveydenhoidon terminologian ja luokitusten käyttöä. CareComin tuotteet tukevat semanttisen yhteistoimivuuden luomista erilaisten järjestelmien välille, mikä on välttämätön edellytys eri järjestelmien integroimiselle. Lisätietoja: www.carecom.com.

Tieto

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi

Twitter @TietoSuomi

LinkedIn www.linkedin.com/company/tieto/