Tieto ja Jämtlannin aluehallinto sopimukseen IT-palveluista

Tieto ja Jämtlannin läänin maakäräjät (JLL) ovat vahvistaneet yhteistyösopimuksen IT-infrastruktuuripalveluiden toimittamisesta. Huhtikuussa 2015 alkava nelivuotinen sopimus on arvoltaan noin 8 miljoonaa euroa, ja se kattaa palvelintoiminnot, verkkopalvelut sekä asiakaspalvelun ja teknisen tuen. Sopimus sisältää option jatkaa yhteistyötä vielä toiset neljä vuotta.

– Tieto on asiantunteva ja luotettava toimittaja, joka tuntee toimintatapamme hyvin jo entuudestaan. Tiedon palveluiden ansiosta voimme työskennellä vakaassa ja turvallisessa IT-ympäristössä, mikä  antaa meille mahdollisuuden jatkaa toimintojemme kehittämistä. Luotamme Tietoon toimittajavalintana, sanoo JLL:n IT-strategi Thomas Nesterud.

Tieto vastaa jatkossa palvelin- ja sovellustoiminnoista, asiakaspalvelusta ja teknisestä tuesta, viestintäpalveluista ja järjestelmänhallinnasta. Tiedon ja JLL:n yhteistyö käynnistyi jo vuonna 2001. Viimeisimmässä tarjouskilpailussa Tieto päihitti viisi muuta toimittajaa ja JLL valitsi Tiedon toimittajakseen jo neljännen kerran peräkkäin.

– JLL on edelläkävijä, joka on standardisoinut ison osan toiminnoistaan, mikä takaa aluehallinnolle ja sen noin neljälle tuhannelle työntekijälle korkealuokkaisen ja turvallisen IT-ympäristön. Tiedon valitseminen IT-palveluiden toimittajaksi neljännen kerran peräkkäin kertoo, että olemme onnistuneet vastaamaan aluehallinnon odotuksiin ja uudistuviin vaatimuksiin. Olemme ylpeitä saamastamme luottamuksesta, sanoo Tiedon Ruotsin julkisen sektorin palvelujen johtaja Mats Brandt.

Uusi sopimus vahvistaa Tiedon asemaa Ruotsin johtavana IT-palveluiden toimittajana maan aluehallinnoille eli maakäräjille. Tieto on tällä hetkellä myös Skånen ja Västernorrlannin aluehallintojen pääasiallinen toimittaja, sekä toimii yhteistyökumppanina Tukholman ja Länsi-Götanmaan aluehallintojen kanssa.

Lisätietoja antavat:

Mats Brandt, julkisen sektorin johtaja, Tieto Sweden
Puh: +46 70 530 33 25, sähköposti: mats.brandt[at]tieto.com

Lennart Larsson, asiakasvastaava JLL, Tieto
Puh: +46 70 549 82 18, sähköposti: lennart.n.larsson[at]tieto.com

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikkapalveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita sekä yksityiselle että julkiselle sektorille ja tuotekehityspalveluita viestintäteknologian ja sulautettujen järjestelmien alueella. Yhtiön tuotekehitysliiketoiminta ja toimituskeskukset toimivat maailmanlaajuisesti. Tieto on sitoutunut kehittämään yrityksiä ja yhteiskuntaa tietotekniikan avulla luomalla uusia mahdollisuuksia asiakkaidensa liiketoiminnan muutoksessa. Me Tiedossa uskomme jatkuvaan kehittymiseen ja työmme tuloksiin.

Tieto on perustettu vuonna 1968, ja sen pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee noin 14 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,6 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq:ssa Helsingissä ja Tukholmassa. Lisätietoja osoitteessa www.tieto.fi.

Avainsanat: