Tieto ja Praktikertjänst solmivat kattavan sopimuksen IT-palveluista

Tieto on solminut sopimuksen IT-palveluiden toimittamisesta Praktikertjänstille, joka on Ruotsin suurin yksityisen sairaanhoidon ja hammashoidon toimija. Sopimus on viisivuotinen ja siihen sisältyy kahden vuoden jatko-optio. Sopimuksen arvo on 62 miljoonaa kruunua (noin 6,7 miljoonaa euroa), josta osa menee Tiedon laitteistohallinnan alihankkijoille.

Tieto toimii sopimuksen mukaan IT-palvelujen kokonaistoimittajana kattaen kaiken palvelinten hallinnasta toimipistekohtaiseen tukeen. Palveluilla autetaan Praktikertjänstiä keskittymään ydintoimintaansa ja kehittämään yli 9 000 työntekijänsä päivittäistä työntekoa.

- Tämä on meille tärkeä askel. Ruotsin suurimpana yksityisenä terveyden- ja sairaanhoidon sekä hammashoidon toimijana tarvitsemme luotettavan yhteistyökumppanin, joka ymmärtää jokapäiväistä työtämme sekä yhteistyötämme viranomaisten, kuntien ja maakäräjien kanssa. Uskomme, että Tiedon kokemus digitalisoinnista terveyden- ja sairaanhoidon alalla auttaa meitä ottamaan seuraavan askeleen kehityksessämme sekä parantamaan potilaille tarjoamaamme hoitoa, sanoo Anders Hedenros, Praktikertjänstin tietohallintopäällikkö.

Praktikertjänstillä on useita IT-palvelujen toimittajia, mutta nyt Tiedon kanssa solmitulla sopimuksella palvelut voidaan koota yhteen ja mahdollistaa koko maan kattava IT-tuki. Sopimus luo myös mahdollisuuden yhteistyön kehittämiseen, sillä Praktikertjänst voi saada jatkossa käyttöönsä Tiedon Lifecare-tukijärjestelmän hoitoalan eri prosesseihin.

- Praktikertjänstin meille osoittama luottamus vahvistaa asemaamme johtavana yhteistyökumppanina terveyden- ja sairaanhoidon digitalisoinnin alueella. Voimme tarjota luotettavia ratkaisuja, jotka tehostavat toimintaa ja alentavat kustannuksia. Näin voidaan vapauttaa resursseja kehitykseen ja innovaatioihin, sanoo Mats Brandt, Tiedon julkisen sektorin johtaja Ruotsissa.

Lisätietoja antavat:

Mats Brandt, julkisen sektorin johtaja, Tieto Sverige
puh: +46 70 530 33 25, sähköposti: mats.brandt[at]tieto.com

Magnus Brobeck, asiakasvastaava, Tieto
puh: +46 73 078 22 24, sähköposti: magnus.brobeck[at]tieto.com

Anders Hedenros, CIO, Praktikertjänst
puh/lehdistöpäivystys: +46 10 128 36 66

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikan palveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita. Tarjoamme myös tuotekehityspalveluita viestinnän ja sulautettujen teknologioiden alalla maailmanlaajuisesti. Vahvan toimialatuntemuksen, teknologiavision ja innovatiivisen ajattelun kautta Tieto innostaa ja haastaa asiakkaitaan löytämään uusia tapoja liiketoimintansa vauhdittamiseksi.

Tiedolla on vahva pohjoismainen perintö. Yhdistämme maailmanlaajuisen osaamisen paikalliseen läsnäoloon. Tiedon pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 13 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,5 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq:ssa Helsingissä ja Tukholmassa. www.tieto.fi

Praktikertjänst on Ruotsin suurin yksityinen hammashoidon sekä terveyden- ja sairaanhoidon konserni. Liiketoimintamalli on ainutlaatuinen, sillä yhtiöllä on noin 1 900 osakkeenomistajaa, jotka vastaavat itse eri vastaanotoista ympäri Ruotsia. Osakkeenomistajat ovat hammaslääkäreitä, hammasteknikoita, hammashygienistejä, lääkäreitä, lääkintävoimistelijoita, psykoanalyytikkoja/terapeutteja, psykologeja, sairaanhoitajia, kätilöitä, logopedejä, työterapeutteja, sosionomeja, kiropraktikkoja ja ravintoneuvojia. Konsernin liikevaihto on noin 10 miljardia kruunua ja työntekijöitä on noin 9 300.

Avainsanat: