Tieto ja SBAB sopimukseen pilvipalveluista

Ruotsin valtion omistama asuntolainoittaja SBAB jatkaa IT-palvelusopimusta Tiedon kanssa, tehostaen toimintaansa uusilla kapasiteetti- ja pilvipalveluilla. Uusi sopimus on viisivuotinen.

– Tiedossa yhdistyy vahva IT-palvelukokemus ja -osaaminen sekä hyvä tuntemus SBAB:n toiminnasta. Syy IT-palvelusopimuksen jatkamiseen Tiedon kanssa oli ennen kaikkea heidän uusi pilviratkaisunsa. Ratkaisu tuo kustannustehokkuutta, ketteryyttä ja nopeutta asiakkaillemme tehtäviin IT-toimituksiin ja sen avulla pystymme edistämään visiotamme luoda Ruotsin paras asuntolaina. Keskitymme tulevaisuudessa asuntolainatarjontaan, asiakasviestintään ja jatkuvaan toiminnan tehostamiseen. Liiketoiminnassamme nopeiden ja joustavien IT-ratkaisujen merkitys kasvaa entisestään, kertoo SBAB:n infrastruktuuri- ja palvelupäällikkö Johan Sandberg.

– Olemme ylpeitä SBAB:n uudesta luottamuksenosoituksesta. Rahoitusala käy läpi perustavanlaatuista muutosta, jossa IT siirtyy entistä enemmän liiketoiminnan ytimeen. Laajentunut yhteistyömme SBAB:n kanssa vahvistaa rooliamme asiakkaidemme pitkäaikaisena kumppanina muutoksessa, kommentoi Alexandra Fürst, Tieto Ruotsin finanssipalveluiden päällikkö.

Pilvipalveluliiketoiminta on ollut Tiedon nopeimmin kasvava liiketoiminta kuluneen vuoden aikana. Vuonna 2020 jopa 80 prosenttia Tiedon jatkuvien palveluiden palvelualueen liikevaihdosta odotetaan tulevan pilvipalveluista. Tieto on Pohjoismaiden suurin pilvipalveluiden tarjoaja.

Alexandra Fürst, finanssipalveluiden päällikkö, Tieto Ruotsi
puh: +46 (
0)730 389 605, sähköposti: alexandra.furst[at]tieto.com

Johan Sandberg , päällikkö, infrastruktuuri ja palvelut SBAB
puh: +46 (0)8-614 43 64, +46 (0)76-788 43 64, sähköposti: johan.sandberg[at]sbab.se

Karin Hellgren, tietopäällikkö SBAB
puh: +46 (0)8-614 38 24, +46 (0)70-668 38 24, email: karin.hellgren[at]sbab.se

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikkapalveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita sekä yksityiselle että julkiselle sektorille ja tuotekehityspalveluita viestintäteknologian ja sulautettujen järjestelmien alueella. Yhtiön tuotekehitysliiketoiminta ja toimituskeskukset toimivat maailmanlaajuisesti. Tieto on sitoutunut kehittämään yrityksiä ja yhteiskuntaa tietotekniikan avulla luomalla uusia mahdollisuuksia asiakkaidensa liiketoiminnan muutoksessa. Me Tiedossa uskomme jatkuvaan kehittymiseen ja työmme tuloksiin.

Tieto on perustettu vuonna 1968, ja sen pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee noin 14 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,6 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq:ssa Helsingissä ja Tukholmassa. Lisätietoja osoitteessa www.tieto.fi.

SBAB tarjoaa laina- ja talletuspalveluita yksityishenkilöille, asumisoikeussäätiöille ja yrityksille. SBAB perustettiin vuonna 1985, ja sen omistaa Ruotsin valtio. Asiakkaita on noin 350 000 ja työntekijöitä noin 450. www.sbab.se

Avainsanat: