Tieto ja Sibelius-Seura solmivat yhteistyösopimuksen – tukea nuorille lahjakkuuksille

Tieto Oyj ja Sibelius-Seura ovat solmineet Jean Sibeliuksen 150-vuotisjuhlavuoden kunniaksi yhteistyösopimuksen. Yhteistyön taustalla on Tiedon halu tukea suomalaista kulttuuria ja erityisesti nuorten mahdollisuuksia kehittää itseään harrastusten parissa.

”Tällä hetkellä Tieto tukee useita yritysvastuuhankkeita, joiden avulla haluamme tukea lasten ja nuorten koulutusta Intiassa ja Pohjoismaissa. Yhteistyömme Sibelius-Seuran kanssa nuorten viulistien tukemiseksi on meille mieluisa lisä”, kertoo Kia Haring, Tiedon viestintäjohtaja.

Tänä vuonna vietetään Jean Sibeliuksen 150-vuotisjuhlavuotta, jonka kärkitapahtuma on marras-joulukuussa järjestettävä alle 30-vuotiaille suunnattu kansainvälinen Jean Sibelius -viulukilpailu. Joka viides vuosi järjestettävä kilpailu täyttää 50 vuotta ja on maailman merkittävimpiä klassisen musiikin kilpailuja. Kilpailuun osallistuu noin 40 viulistia ympäri maailmaa. Tieto on yksi tapahtuman pääyhteistyökumppaneista.

”Jean Sibeliuksen elämäntyö ja sen kunniaksi vietettävä 150-vuotisjuhlavuosi ovat suomalaiselle yhteiskunnalle tärkeitä. Vaikka teknologia ja musiikki tuntuvat toisistaan etäisiltä, niissä on paljon samankaltaisuutta. Molemmat yhdistävät ihmisiä, eivät tunne rajoja ja tekevät arjesta parempaa. Haluammekin haastaa jokaisen suomalaisen havahtumaan arjessa niin musiikkielämyksiin kuin teknologian ja digitalisaation mahdollisuuksiin," jatkaa Haring.

Tiedon tukemia muita vastuullisuushankkeita ovat Suomessa Yrityskylä, joka on koululaisille suunnattu työelämän, yrittäjyyden ja yhteiskunnan oppimiskokokonaisuus. Ruotsissa Tieto tukee Mattecentrumia, joka tarjoaa kaikille avointa, maksutonta matematiikan opetusta. Intiassa Tieto on jo vuodesta 2007 tehnyt yhteistyötä Identity Foundationin kanssa. Yhteistyön avulla rahoitetaan mm. perusopetusta haja-asutusalueiden lapsille koulubussin ja opettajan avulla.

Kia Haring, viestintäjohtaja: kia.haring[at]tieto.com, puh. 040 765 3700

TIETO OYJ

Keskeiset tiedotusvälineet

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikan palveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita. Tarjoamme myös tuotekehityspalveluita viestinnän ja sulautettujen teknologioiden alalla maailmanlaajuisesti. Vahvan toimialatuntemuksen, teknologiavision ja innovatiivisen ajattelun kautta Tieto innostaa ja haastaa asiakkaitaan löytämään uusia tapoja liiketoimintansa vauhdittamiseksi.

Tiedolla on vahva pohjoismainen perintö. Yhdistämme maailmanlaajuisen osaamisen paikalliseen läsnäoloon. Tiedon pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 13 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,5 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ:ssa Helsingissä ja Tukholmassa. www.tieto.fi