Tieto ja WalkMe yhteistyöhön käyttäjä- ja asiakaskokemuksen parantamiseksi

Tieto on aloittanut uuden strategisen yhteistyön, jonka myötä yritys voi jälleenmyydä pilvipohjaista digitaalista WalkMe-alustaa ja siihen liittyviä konsultointipalveluja pohjoismaisille asiakkaille. Tarkoituksena on auttaa asiakkaita parantamaan käyttäjäkokemusta, toimimaan tuottavammin ja vähentämään käyttötukeen ja koulutukseen liittyviä kuluja.

San Franciscossa toimiva WalkMe-yritys tarjoaa Digital Adoption Platform (DAP) -alustan, joka yksinkertaistaa käyttäjäkokemusta ja opastaa käyttäjiä tarjoamalla tietoa ja osallistamista. WalkMe-alusta on tällä hetkellä yli tuhannen suuryrityksen ja tuhansien pk-yritysten käytössä useilla eri toimialoilla. WalkMen käyttäjiä ovat muun muassa Toyota, Mastercard, PayPal ja Panasonic ja asiakkaisiin lukeutuu yli 30 % Fortune 500 -listan yrityksiä.

Tieto sisällyttää WalkMe-alustan yrityksen jatkuvasti laajenevaan pilvipohjaisten sovellusten ekosysteemiin, joihin sisältyvät myös Salesforce ja Workday, sekä monet henkilöstö-, rahoitus-, myynti- ja hankintatoimintoja tukevat ratkaisut. Tieto soveltaa ratkaisua myös omaan Workday-henkilöstöjärjestelmäänsä, johon yritys siirtyi vuoden 2017 alusta.

"WalkMe-ratkaisu parantaa käyttäjäkokemusta ja lisää käytettävyyttä – säästäen samalla aikaa ja resursseja. Kun tämä teknologia yhdistetään kattavaan toimialaosaamiseemme ja tarjoamiimme pilvipohjaisiin yrityssovelluksiin, asiakkaamme voivat nopeuttaa ja uudistaa omaa toimintaansa", sanoo Robert Kaup, Tiedon pilvipohjaisten yrityssovellusten johtaja.

"WalkMe on alusta alkaen sitoutunut tarjoamaan yhteistyökumppaneille kaiken menestykseen tarvittavan koulutuksen, teknologian ja apuvälineet", sanoo WalkMen varatoimitusjohtaja Uval Daniel. "Meistä on hienoa aloittaa yhteistyö Tiedon kaltaisen alansa johtavan yrityksen kanssa. Tiedon johtava asema ja vankka kokemus tekevät yrityksestä meille hyvän yhteistyökumppanin samalla, kun Tieto vastaa pilviratkaisujen kasvavaan kysyntään tarjoamalla sellaisia ratkaisuja kuten SAP SuccessFactors, Workday ja Salesforce."

WalkMe-alustaa voidaan käyttää jo ennestään käytössä olevissa että uusissa järjestelmissä. Ratkaisu helpottaa käyttäjäkokemusta antamalla vaiheittaisia ohjeita palvelusta. Ratkaisuun voidaan sisällyttää yksittäisiä prosesseja, jolloin voidaan luopua erillisistä prosessikuvauksista tai järjestelmäohjeista, jotka ovat perinteisesti olleet yritysten intranetissä. WalkMe sopii myös käyttöön erilaisilla ulkoisilla asiakaspalvelusivuilla, jolloin se lisää tehokkuutta ja parantaa asiakaskokemusta.

WalkMe auttaa myös liiketoimintamuutoksissa: käyttäjät oppivat uusien järjestelmien prosessit ensimmäisellä yrityksellä ja ilman koulutusta tai käyttöoppaita. Näin voidaan tukea uusien järjestelmien käyttöönottoa ja vähentää muutosvastarintaa.

Robert Kaup, Head of Cloud Born Enterprise Applications, Tieto
robert.kaup@tieto.com

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi