Tieto ja Youtube-tähdet osallistavat nuoria jakamaan unelmiaan tulevaisuuden työstä

Tieto haluaa herättää keskustelua tulevaisuuden työelämästä Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi. Mukana Tietoa tulevasta-ohjelmassa ovat nuorisoidolit, Youtube-tähdet Tuure Boelius, Justimusfilmsin Sami Harmaala ja MariieVeronica, jotka aktivoivat nuoria jakamaan ajatuksiaan tulevaisuudesta.

“Vuonna 2025 syntyneet tulevat tuskin koskaan käyttämään käteistä tai työskentelemään toimistossa.* Teknologian ennätysnopea kehitys luo sekä uusia ammatteja että työn tekemisen tapoja. Työ muuttuu joustavammaksi, yrittäjyys ja verkostoissa yhdessä tekeminen lisääntyy. Haluamme kuulla nuorilta, kuinka he näkevät tulevaisuuden mahdollisuudet”, sanoo Tiedon viestintäjohtaja Kia Haring.

Tubettajien ja nuorten dialogi huipentuu Heurekassa järjestettävään työpajaan, jossa nuoret ja tubettajat kuvaavat tulevaisuuden mahdollisuuksia omista lähtökohdistaan.

“On mahtavaa, että Tieto on tarttunut aiheeseen ja haluaa kuulla myös meidän nuorten äänen. Mulle tulevaisuuden miettiminen on tällä hetkellä tosi ajankohtaista ja sen myötä haluan aktivoida myös muita nuoria miettimään sitä. Tulevaisuuden työ voi olla ihan mitä tahansa ja me nuoret ollaan muutoksen tekijöitä”, toteaa ohjelmaan osallistuva Tuure Boelius.

Tietoa tulevasta -kampanja on suunnattu yläaste- ja lukioikäisille nuorille, jotka ovat suurten valintojen edessä pohtiessaan tulevaisuuden koulutus- ja uravalintoja. Osana ohjelmaa tuotetaan myös opetustyötä tukeva tietopaketti opettajille ja opinto-ohjaajille. Voit seurata kampanjaa Tiedon sosiaalisen median kanavissa sekä osoitteessa http://tietoatulevasta.tieto.fi/.

Tuure Boeliuksen avausvideon voit katsoa täältä http://bit.ly/TuureHeurekassa.

Tiedon sosiaalisen median kanavat:

Instagram: tietoa_tulevasta ja tietocorp
Youtube: TietoCorporation
Twitter: @TietoSuomi
Facebook: TietoCorporation

Lisää aiheesta:

Päivi Huuhtanen, Head of External Affairs, Tieto
sähköposti: paivi.huuhtanen@tieto.com, puh. 040 753 7374

Tiedon tavoitteena on hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi

Lähteet:

* HUI Research & Tieto 2016