Tieto juhlistaa Suomen 100-vuotisjuhlavuotta herättämällä keskustelua tulevaisuuden työstä

Tieto juhlistaa itsenäisen Suomen satavuotisjuhlaa vuonna 2017 osallistamalla koululaisia, päättäjiä ja yhteistyökumppaneitaan keskustelemaan ja ideoimaan työelämän muutoksesta ja tulevaisuuden ammateista.

Jopa 65 % niistä ammateista, joihin nykykoululaiset aikanaan valmistuvat ovat uusia ja tuntemattomia meille tänä päivänä*. Suurin syy tähän työelämän murrokseen on teknologian kehitys.

”Tavoitteemme on juhlavuoden aikana aktivoida keskustelua ja ideointia teknologian vaikutuksesta työhön ja työnteon kehitykseen. Maailman muuttuessa ja digitalisoituessa kiihtyvällä tahdilla oppiminen elämäntapana on tärkeämpää kuin koskaan. Haluamme pureutua teemaan yhdessä koululaisten, oppilaitosten sekä ekosysteemimme jäsenten kanssa. Tavoitteemme on aktivoida sanoista tekoihin – yhdessä Suomen tulevaisuuden hyväksi,” kertoo Tiedon viestintäjohtaja Kia Haring.

Tieto työllistää noin 13 000 asiantuntijaa, joista 3 700 Suomessa. Yhtiö on uudistanut osaamisiaan ja palvelujaan merkittävästi viime vuosina taatakseen kilpailukykyiset ja innovatiiviset digitaaliset palvelut Suomelle ja suomalaisille.

”Itsenäinen Suomi täyttää sata vuotta vuonna 2017. Tieto puolestaan viettää 50-vuotisjuhlaansa vuonna 2018. Toiminnan kehittäminen on ollut meille aina keskeistä, mutta viime vuosina kiihtynyt digitalisaatio on tuonut tullessaan erityisen voimakkaan ja inspiroivan innovaatio- ja kehitysvaiheen. Viimeisimpinä virstanpylväinä olemme perustaneet kolme sisäistä startupia, uudistimme keväällä 2016 strategiamme ja muutimme loppuvuodesta uusinta teknologiaa hyödyntävän pääkonttorimme Espoon Keilalahteen. Haluamme osallistumisellamme juhlavuoteen tukea Suomen uudistumista varmistaaksemme, että Suomen menestystarina jatkuu vahvana,” sanoo Tiedon toimitusjohtaja Kimmo Alkio.

Tieto kertoo juhlavuoden ohjelmastaan ja yhteistyökumppaneistaan tarkemmin vuoden mittaan.

Kia Haring, viestintäjohtaja, puh. 040 765 3700, kia.haring[a]tieto.com

TIETO OYJ

Keskeiset tiedotusvälineet

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.com