Tieto laajentaa yhteistyötään S-ryhmän kanssa

TIETO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 9.10.2014 KLO 9.00

S-ryhmä on valinnut Tiedon yhdeksi pääkumppanikseen kapasiteetti- ja konesalipalvelujen toimittamiseen. Sopimus on monivuotinen ja sen arvo on huomattava. Tieto tarjoaa S-ryhmälle standardoidut, modernit palvelut, joissa hyödynnetään Tiedon uusimpia pilvipalveluja ja hybridisovelluksia.

”Tavoitteemme on toimia kustannustehokkaammin ja joustavammin hallitsemalla sekä tuottamalla IT-palveluja uudella tavalla. Tiedon laaja palveluvalikoima vastaa hyvin tarpeisiimme. Totesimme Tiedon kilpailuttamisprosessin aikana luotettavaksi ja kilpailukykyiseksi palveluntarjoajaksi”, sanoo Marko Myllyniemi, SOK IT-infrapalveluiden tietohallintojohtaja.

”Olemme erittäin ylpeitä siitä, että Suomen suurin vähittäiskauppaketju on valinnut meidät auttamaan muutoksessaan. Tiedolla on vankka kokemus vähittäiskaupan alalta ja laaja valikoima joustavia pilvipalveluita. Tieto ja S-ryhmä ovat tehneet yhteistyötä 1990-luvulta alkaen, ja olemme iloisia voidessamme laajentaa yhteistyötä infrastruktuuripalveluihin. Tuotteistettu ja standardoitu palveluvalikoimamme vastasi hyvin S-ryhmän vaatimuksia”, toteaa Ari Järvelä, Tiedon Teollisuus, vähittäiskauppa ja logistiikka -toimialaryhmän johtaja.

Tieto on Pohjoismaiden suurin pilvipalvelujen tarjoaja, ja pilvipalveluliiketoiminta on ollut Tiedon jatkuvien palvelujen palvelualueen nopeimmin kasvava liiketoiminta kuluneen vuoden aikana. Vuonna 2020 jopa 80 prosenttia Tiedon jatkuvien palveluiden palvelualueen liikevaihdosta odotetaan tulevan pilvipalveluista. Tieto tuottaa markkinoiden parhaat hybridiratkaisut joustavaan yrityskäyttöön ja auttaa asiakkaitaan digitalisoimaan liiketoimintaansa.

Raimo Mäenpää, konsernin tietohallintojohtaja, S-ryhmä, puh. 010 768 2260, raimo.maenpaa[at]sok.fi

Marko Myllyniemi, tietohallintojohtaja, SOK IT-palvelut/infrastruktuuri, S-ryhmä, puh. 010 768 2266, marko.myllyniemi[at]sok.fi

Ari Järvelä, Executive Vice President, Tieto, puh. 040 840 0915, ari.jarvela[at]tieto.com

Petteri Lahtinen, S-ryhmän asiakasjohtaja, Tieto, puh. 050 502 3075, petteri.lahtinen[at]tieto.com

TIETO OYJ

Keskeiset tiedotusvälineet

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikkapalveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita sekä yksityiselle että julkiselle sektorille ja tuotekehityspalveluita viestintäteknologian ja sulautettujen järjestelmien alueella. Yhtiön tuotekehitysliiketoiminta ja toimituskeskukset toimivat maailmanlaajuisesti. Tieto on sitoutunut kehittämään yrityksiä ja yhteiskuntaa tietotekniikan ja vahvan toimiala- ja asiakasymmärryksen avulla, sekä auttaa asiakkaitaan löytämään uusia mahdollisuuksia liiketoiminnan muutoksessa. Me Tiedossa uskomme jatkuvaan kehittymiseen ja työmme tuloksiin.

Tieto on perustettu vuonna 1968, ja sen pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee noin 14 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,6 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ OMX:ssä Helsingissä ja Tukholmassa. Lisätietoja osoitteessa www.tieto.fi.

S-ryhmä on merkittävä suomalainen, osuustoiminnallinen kaupanalan yritysryhmä. Se muodostuu Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) ja sen tytäryhtiöistä sekä 20 alueosuuskaupasta ja kahdeksasta paikallisosuuskaupasta. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n. S-ryhmä tuottaa päivittäis- ja käyttötavarakaupan, liikennemyymälä- ja polttonestekaupan, matkailu- ja ravitsemiskaupan, auto- ja autotarvikekaupan sekä maatalouskaupan palveluja. Lisäksi S-Pankki tarjoaa pankkipalveluja.

Avainsanat: