Tieto lanseeraa uuden palvelun – pilven hyödyt nopeasti ja kustannustehokkaasti käyttöön

Tieto julkistaa tänään uuden pilvipalvelualustan, joka lyhentää merkittävästi uusien palveluiden käyttöönottoon tarvittavaa aikaa ja laskee kustannuksia jopa 20 prosenttia. Pitkälle automatisoitu ratkaisu on kehitetty yhteistyössä johtavien pohjoismaisten yritysten kanssa.

Tänään lanseerattava Tieto Enterprise Cloud Orchestrator (TECO) on yrityksille ja organisaatioille uudenlainen tapa tuottaa sovelluksia ja palveluita loppukäyttäjille. Uuden pilvipalvelualustan ansiosta yritykset voivat keskittyä kehittämään ja tuomaan tarjolle uusia sähköisiä palveluita ja tuotteita paljon nopeammin ja joustavammin.

Uusi palvelu automatisoi sovellusten elinkaaren hallinnan alusta loppuun. Samoin se automatisoi tarvittavan infrastruktuurin ja alustojen käyttöönoton. Näin se auttaa yrityksiä ja organisaatioita teollistamaan tietotekniikkansa ja vauhdittamaan prosessejansa.

- Digitalisaation edetessä näemme selkeän muutoksen kuluttajien käyttäytymisessä ja tarpeissa. Kuluttajat vaativat hyvää käytettävyyttä, milloin tahansa ja millä laitteella tahansa.  Yritysten puolestaan täytyy tuottaa  uusia innovatiivisia palveluita yhä nopeammassa tahdissa. Tiedon innovoima uusi pilvipalvelualusta muuttaa tavan, jolla yritykset kehittävät ja ylläpitävät sovelluksiaan. Se mahdollistaa yrityksille nopeamman innovoinnin, edullisemman palvelukehityksen ja liiketoiminnan tehostamisen – jolloin kuluttajat saavat uudet palvelut nopeammin käyttöönsä, kertoo Ari Karppinen,  Tiedon jatkuvista palveluista vastaava johtaja.

Aikaa ja rahaa säästyy – uudet palvelut käyttöön minuuteissa kuukausien sijaan

Uusi palvelu tekee mahdolliseksi integroida perinteiset IT-järjestelmät pilveen optimaalisella tavalla. TECO perustuu avoimiin standardeihin rajapintoihin (APIs), jolloin asiakasorganisaatio voi hyödyntää pilviekosysteemissä tarjolla olevia valmiita sovelluksia. Itsepalveluportaalin avulla asiakas voi tilata, valvoa ja seurata reaaliajassa käytössään olevia sovelluskokonaisuuksia, sekä tuoda hetkessä uusia sovelluksia ja päivityksiä loppukäyttäjille. Yritysten kehitysprosessit, jotka ennen veivät viikkoja tai jopa kuukausia, voidaan nyt automatisoida ja viedä läpi muutamassa minuutissa.

- Ensimmäiset TECO:n asiakaskokemukset osoittavat, että kehitysprosessien tehokkuus on kasvanut noin 40 prosenttia ja ICT-kulut laskeneet keskimäärin 20 prosenttia automaation ansiosta, jatkaa Ari Karppinen.

TECO kuuluu Tiedon kasvavaan valikoimaan digitalisointi- ja pilvipalveluja. Pilvipalvelut ovat Tiedon nopeimmin kasvavaa liiketoimintaa, ja vuoteen 2020 mennessä, arviolta noin 80 prosenttia Tiedon Jatkuvien palveluiden liikevaihdosta tulee pilvipalveluista. Tieto on Pohjoismaiden suurin pilvipalvelutoimittaja.

Ari Karppinen, jatkuvista palveluista vastaava johtaja, Tieto
puh: 020 727 1137, sähköposti: ari.karppinen[at]tieto.com

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikan palveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita. Tarjoamme myös tuotekehityspalveluita viestinnän ja sulautettujen teknologioiden alalla maailmanlaajuisesti. Vahvan toimialatuntemuksen, teknologiavision ja innovatiivisen ajattelun kautta Tieto innostaa ja haastaa asiakkaitaan löytämään uusia tapoja liiketoimintansa vauhdittamiseksi.

Tiedolla on vahva pohjoismainen perintö. Yhdistämme maailmanlaajuisen osaamisen paikalliseen läsnäoloon. Tiedon pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 13 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,5 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq:ssa Helsingissä ja Tukholmassa. www.tieto.fi

Avainsanat: