Tieto mukana Euroopan suurimmassa hackathon-tapahtumassa

Tiedon kaksi sisäistä startup-yritystä yhdistävät voimansa ulkopuolisten koodaajien kanssa Ultrahack 2015 -tapahtumassa. Tavoitteena on löytää innovatiivisia ratkaisuja tulevaisuuden vähittäiskaupan haasteisiin. Ultrahack-tapahtuman huiput pääsevät esittelemään ideansa startup-tapahtuma Slushissa 11.–12. marraskuuta.

Tieto haastaa Ultrahack-tapahtumaan osallistuvat tiimit kehittämään kivijalkaliikkeissä tapahtuvaa perinteistä ostosten tekoa. Tutkimusyhtiö eMarketerin mukaan nuoriso pitää shoppailua viihteenä. Nykynuorista lähes kaksi viidestä (37 %) tekee ostoksensa mieluummin verkossa kuin kivijalkakaupassa. Kivijalkaliikkeille tämä luo kasvavia haasteita tarpeeksi viihteellisen ostokokemuksen tarjoamisessa.

Tieto etsii aktiivisesti innovatiivisia, käyttäjäystävällisiä ja pelillistettyjä ratkaisuja parempien ostoskokemusten luomiseksi asiakkaidensa asiakkaille. Ultrahack 2015 -tapahtumaan osallistuminen on keino kiihdyttää innovaatioiden syntyä, sillä tapahtuma tarjoaa erinomaiset puitteet uusien ideoiden ja ohjelmistojen kehittämiselle ja testaamiselle.

“Yhteisten innovaatioiden keksiminen asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa tai hackathon-tapahtumien avulla on mahtava tapa kehittää tuotteita ja palveluita, joilla varmistetaan ensiluokkainen asiakaskokemus. Ottamalla mukaan ulkopuolisia koodaajia kansainvälisillä ja monitieteellisillä taustoilla, Tieto pyrkii keksimään jotain täysin uudenlaista ja ennennäkemätöntä, josta voidaan kehittää uusia ja vetovoimaisia palveluita vähittäiskauppaan”, kertoo Tiedon digitaalinen asiakaskokemus -startupin johtaja Mikko Leinonen.

“Suurin osa tämän päivän kanta-asiakasohjelmista tunnistaa asiakkaat vasta kassalla, ei vielä kauppaan astuttaessa. Tämä avaa valtavasti mahdollisuuksia innovatiivisille ratkaisuille – mitä jos yhä enemmän kohdistettuja tarjouksia esitettäisiin jo kaupan etuovella? Tiedon hackathon-haasteeseen osallistuvat tiimit saavat ainutlaatuisen mahdollisuuden käyttää TeliaSoneran M2M in a Box -palvelua, joka kerää reaaliaikaista dataa – esimerkiksi liikettä, tärinää, sijaintia, lämpötilaa ja kosteutta. Kerättyä dataa voidaan käyttää lähtökohtana uusien, innostavien ostokokemusten rakentamiselle”, kuvailee Taneli Tikka, Tiedon teollinen internet -yksikön johtaja.

Leinosella ja Tikalla on korkeat odotukset Ultrahack-tapahtuman suhteen. ”Teknologian hyödyntämisen lisäksi kehotamme kaikkia keskittymään asiakaskokemukseen ja etsimään ratkaisuja, joihin käyttäjät ihastuvat”, Leinon ja Tikka jatkavat.

Ultrahack-tiimit esittelevät innovaationsa tuomaristolle 6.–8. marraskuuta 2015 Helsingissä. Voittajajoukkue pääsee esittelemään ideansa startup-tapahtuma Slushissa 11.–12. marraskuuta 2015.

Haluatko osallistua Tiedon haasteeseen?
Osallistu Tiedon haasteeseen hackathonissa ja saat mahtavien palkintojen voittamisen lisäksi mahdollisuuden osallistua Tiedon huippuinnovaatioiden kehittämiseen. Ilmoittaudu hackathon-tapahtumaan: https://ultrahack.org/challenges/gamifying-brick-mortar-shopping-with-iot/

Seuraa Ultrahack-tapahtumaa verkossa: https://ultrahack.org/

Mikko Leinonen, johtaja, Tiedon digitaalisen asiakaskokemuksen start-up: mikko.leinonen@tieto.com, +358 40 5967 726
Taneli Tikka, johtaja, Tiedon teollisen internetin start-up: taneli.tikka@tieto.com, +358 40 7719 828

TIETO OYJ

Keskeiset tiedotusvälineet

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikan palveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita. Tarjoamme myös tuotekehityspalveluita viestinnän ja sulautettujen teknologioiden alalla maailmanlaajuisesti. Vahvan toimialatuntemuksen, teknologiavision ja innovatiivisen ajattelun kautta Tieto innostaa ja haastaa asiakkaitaan löytämään uusia tapoja liiketoimintansa vauhdittamiseksi.

Tiedolla on vahva pohjoismainen perintö. Yhdistämme maailmanlaajuisen osaamisen paikalliseen läsnäoloon. Tiedon pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 13 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,6 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ:ssa Helsingissä ja Tukholmassa. www.tieto.fi