Tieto myy Lean System -liiketoiminnot Suomessa

Tieto myy Lean System -liiketoiminnot suomalaisen pääomasijoittaja Korona Investin hallinnoimalle Palvelurahasto I Ky:lle ja avainhenkilöille.

Lean System -liiketoimintayksikkö tarjoaa toiminnanohjausratkaisuja suomalaisille valmistavan teollisuuden asiakkaille. Yksikkö toimii erillisenä liiketoimintayksikkönä Tiedon sisällä ja työllistää 38 henkilöä pääosin Helsingissä.

”Tieto on vahva tekijä valmistavan teollisuuden digitalisoimisessa. Strateginen valintamme on palvella keskisuuria ja suuria yrityksiä sekä julkista sektoria ja tulemme jatkamaan panostuksiamme täyden elinkaaren palveluiden tuottamiseksi näille toimijoille. Tänään julkistettu yrityskauppa on luonteva seuraus strategiastamme, sillä myyty liiketoiminta keskittyy tuottamaan palveluita pääosin pienille ja keskisuurille yrityksille. Olemme iloissamme, että olemme löytäneet uudeksi omistajaksi suomalaisen Korona Investin”, kommentoi Ari Järvelä, johtaja, Tiedon teollisuus, vähittäiskauppa ja logistiikka -toimialaryhmä.

Lean System -liiketoiminnot siirtyvät uudelle omistajalle lokakuun alussa. Osapuolet ovat päättäneet olla julkistamatta kauppahintaa.

Jessica Diktonius, ulkoisen viestinnän päällikkö, jessica.diktonius[at]tieto.com, puh. 040 70 991 76.

TIETO OYJ

Keskeiset tiedotusvälineet

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikan palveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita. Tarjoamme myös tuotekehityspalveluita viestinnän ja sulautettujen teknologioiden alalla maailmanlaajuisesti. Vahvan toimialatuntemuksen, teknologiavision ja innovatiivisen ajattelun kautta Tieto innostaa ja haastaa asiakkaitaan löytämään uusia tapoja liiketoimintansa vauhdittamiseksi.

Tiedolla on vahva pohjoismainen perintö. Yhdistämme maailmanlaajuisen osaamisen paikalliseen läsnäoloon. Tiedon pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 13 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,5 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ:ssa Helsingissä ja Tukholmassa. www.tieto.fi