Tieto nimitti Anne Räsäsen vauhdittamaan innovaatiota ja kasvua julkisen sektorin asiakkaille

Tieto on nimittänyt Anne Räsäsen johtamaan Suomen julkishallinnon toimialasektoria. Räsäsen keskeinen tehtävä on vauhdittaa julkisen sektorin innovaatiota ja tuottavuutta digitalisaation tarjoamilla mahdollisuuksilla.

Anne Räsänen aloittaa tehtävässään marraskuun 2017 alusta. Räsänen siirtyy Tietoon terveyspalveluyritys Doctagonilta, jossa hän on toiminut julkisen sektorin toimialajohtajana. Räsäsellä on laaja kokemus liiketoiminnan kasvattamisesta sekä palveluiden ja IT-ratkaisujen kehittämisestä julkisen sektorin tarpeisiin niin Suomessa kuin kansainvälisesti. Hänellä on monipuolinen, yli 20 vuoden tausta julkiselta sektorilta ja IT- sekä terveyspalvelualoilta Suomessa, Belgiassa ja Yhdysvalloissa.

Räsäsellä on koulutuksen ja julkisen hallinnon maisterin tutkinto Helsingin yliopistosta, EU-politiikan ja hallinnon maisterin tutkinto College of Europe -yliopistosta sekä Executive MBA-tutkinto Aalto-yliopistossa.

– Olen iloinen saadessani Anne Räsäsen kokemuksen julkisen sektorin toimialan käyttöön. Hän tuo taloon juuri sitä osaamista, jolla rakennetaan tulevaisuutta asiakkaillemme ja nostetaan julkisen sektorin palvelumme entistä korkeammalle tasolle.  Toivotan Annen lämpimästi tervetulleeksi, sanoo Cristina Petrescu, Tiedon julkisen sektorin, terveydenhuollon ja hyvinvoinnin toimialaryhmän johtaja.

– Olen iloinen päästessäni Tiedon osaavaan ja uudistuvaan joukkueeseen. Kansalaisten muuttuvat tarpeet muovaavat julkisia palveluja ennen näkemättömällä tavalla. Samanaikaisesti muun muassa sote- ja maakunta-uudistukset vaativat onnistuakseen huimaa tuottavuuden ja tehokkuuden nousua. Tiedolla on erinomaiset mahdollisuudet tässä muutoksessa, Anne Räsänen sanoo.

Cristina Petrescu, Executive Vice President, Tieto Public, Healthcare and Welfare
cristina.petrescu(at)tieto.com,  +46 (70) 3400765

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi

Avainsanat: