Tieto siirtää Alankomaiden suurimman luottokorttiyrityksen pilveen

Toimialakohtaisten pilvipalveluiden kysyntä Euroopassa kasvaa

Tieto on allekirjoittanut uuden sopimuksen Alankomaiden suurimman luottokorttiyrityksen International Card Servicesin (ICS) kanssa koskien kokonaisvaltaisen ja toimialakohtaisen pilvipohjaisen IT-ratkaisun toimitusta. Tiedon uusi pilviratkaisu on kehitetty rahoitus- ja pankkisektorilla toimivien yritysten tarpeisiin huomioiden erityisesti korkeat turvallisuus- ja sääntelyvaatimukset.

- Ratkaisevina tekijöinä olivat Tiedon ainutlaatuinen, alan tarpeisiin ja kysyntään räätälöity pilvipalveluratkaisu ja Tiedon turvalliset, Pohjoismaissa sijaitsevat datakeskukset. Ratkaisu parantaa kustannustehokkuuttamme ja antaa meille kyvyn vastata muuttuviin asiakastarpeisiin, sanoo Nico Lodewijk, ICS:n operatiivinen johtaja.

Tiedon toimittama ratkaisu sisältää työkalut ja sovellukset maksujen ja tilisiirtojen käsittelyyn ja asiakastietojen analysointiin käyttökohtaisella maksuperusteella. Se tarjoaa ICS:lle skaalautuvan ja tehokkaan kokonaisvaltaisen ratkaisun, joka vastaa rahoitusalan sääntelyvaatimuksia (PCI DSS -standardi). Ratkaisu merkitsee myös, että ICS voi laajentaa käyttöään tarpeen mukaan ja hyödyntää resurssejaan tehokkaammin.

- Olemme huomanneet, että toimialakohtaisten pilviratkaisujen kysyntä Euroopan rahoitussektorilla on kasvamassa. Tämä auttaa yrityksiä keskittymään ydinliiketoimintaansa ja kohdentamaan resurssejaan innovaatio- ja kehitystoimintaan. Ratkaisu tukee myös ympäristöystävällisempää tietotekniikkaa poistamalla ylikapasiteettia ja vähentämällä energiankulutusta, toteaa Tiedon pankkisektorin toiminnasta vastaava johtaja Vahid Zohali.

Tieto ja ICS ovat tehneet yhteistyötä luottokorttisektorilla vuodesta 2000. Uusi ratkaisu (Tieto Compliance Cloud - TiCC) on osa Tiedon yksityistä pilvipalvelutarjontaa, joka on räätälöity rahoitus- ja pankkisektorin tarpeisiin. Hyödyntämällä pilveä ICS voi vähentää pääomakustannuksia, kun sen ei tarvitse ylläpitää omia palvelimia ja IT-infrastruktuuria. Tämä virtaviivaistaa myös liiketoimintaprosesseja, kun yksi palveluntarjoaja toimittaa kaikki IT-sovellukset ja -järjestelmät.

Vahid Zohali,  pankkialan liiketoiminnasta vastaava johtaja, Tieto
puh: +46 73 725 22 00, sähköposti: vahid.zohali[at]tieto.com

Thomas Bergström, asiakasvastaava, Tieto
puh: +46 70 979 08 22, sähköposti: thomas.bergstrom[at]tieto.com

Nico Lodewijk, operatiivinen johtaja, ICS
puhelin: +31 20 660 05 93, sähköposti: nlodewijk[at]icscards.nl

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikan palveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita. Tarjoamme myös tuotekehityspalveluita viestinnän ja sulautettujen teknologioiden alalla maailmanlaajuisesti. Vahvan toimialatuntemuksen, teknologiavision ja innovatiivisen ajattelun kautta Tieto innostaa ja haastaa asiakkaitaan löytämään uusia tapoja liiketoimintansa vauhdittamiseksi.

Tiedolla on vahva pohjoismainen perintö. Yhdistämme maailmanlaajuisen osaamisen paikalliseen läsnäoloon. Tiedon pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 13 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,5 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ:ssa Helsingissä ja Tukholmassa. www.tieto.fi

International Card Services (ICS) on johtava luottokorttiasiantuntija ja Alankomaiden suurin luottokorttien tarjoaja. ICS:llä on yli 25 vuoden kokemus Visa- ja MasterCard-luottokorttien myöntämisestä, promootiosta sekä korttitapahtumien hallinnoinnista ja käsittelystä. ICS:n myöntämät luottokortit ovat maailman hyväksytyimpiä maksukortteja, ja niillä voi asioida kaikilla valuutoilla miljoonissa eri paikoissa eri puolilla maailmaa. Benelux-maissa on tällä hetkellä 3,5 miljoonaa kortinhaltijaa, joilla on ICS:n myöntämä luottokortti. ICS on ABN AMRO Bank (Netherlands) NV:n itsenäinen tytäryhtiö, jonka toimistot sijaitsevat Alankomaissa ja Saksassa. www.icscards.nl

Avainsanat: