Tieto SuomiAreenan pääyhteistyökumppaniksi vauhdittamaan yhteiskunnallista keskustelua tulevaisuuden osaamisesta ja innovaatioista

Ohjelmisto- ja palveluyritys Tieto lähtee vuoden 2019 SuomiAreenan pääyhteistyökumppaniksi. Tiedon viestintä- ja vastuullisuusjohtajan Kia Haringin mukaan Porissa järjestettävän SuomiAreenan ensi kesän teemat, tulevaisuuden osaaminen ja innovaatiot, tukevat erinomaisesti Tiedon tavoitteita tukea asiakkaitaan uudistumisessa ja innovoinnissa datakeskeisessä maailmassa.

– Uskomme, että datakeskeinen maailma tarjoaa uudenlaisia keinoja älykkään, kestävämmän yhteiskunnan ja parempien palvelukokemusten rakentamiseen. Osallistuminen SuomiAreenaan antaa meille tilaisuuden edistää aktiivisesti laajempaa yhteiskunnallista keskustelua tulevaisuuden osaamisista, sekä tuoda esiin esimerkkejä datan mahdollisuuksista innovoinnin kiihdyttäjänä, Haring sanoo.

– Tavoitteena on uusi ja raikas lähestyminen tapahtumaan. Osana virallista ohjelmaa järjestämme muun muassa kaikille avoimen iltatilaisuuden, jossa on luvassa laadukasta ohjelmaa, kotimainen eturivin artisti sekä spontaaneja kohtaamisia rennossa tunnelmassa.

Tieto ja SuomiAreena tekevät yhteistyötä myös digitaalisen ja fyysisen kävijäkokemuksen yhdistämisessä ja sosiaalisen median keskustelun tuomisessa lähemmäs SuomiAreena-osallistujia. Tapahtuman aikana yleisö voi seurata mm. Twitter-keskustelua sekä dataan perustuvia tietoiskuja reaaliajassa jättiscreeniltä.

SuomiAreenan vastaava tuottaja, Mediahubin sisältöliiketoimintajohtaja Mari Haavisto on innoissaan SuomiAreenan ja Tiedon yhteistyöstä.

– Tiedon kokemus datan hyödyntämisestä auttaa nostamaan SuomiAreenan ensi kesän teemat uudelle tasolle. Digitaalisuus on jatkuvasti yhä vahvemmin läsnä SuomiAreenassa ja sosiaalinen media on noussut yhdeksi merkittäväksi keskusteluareenaksi tapahtuman aikana – viime kesänä hashtagilla #suomiareena tviitattiin yli 60 000 kertaa, ja some tavoitti jopa yhdeksän miljoonaa SuomiAreena-fania viikon aikana.

Kaikki vuoden 2019 SuomiAreenan pääyhteistyökumppanit on nyt julkistettu. Pääyhteistyökumppaneita ovat Tiedon lisäksi Opetusalan ammattijärjestö OAJ, Business Finland, LähiTapiola ja DNA.

Mediahub Helsinki ja Porin kaupunki järjestävät SuomiAreenan 14. kerran Porissa 15.-19.7.2019. MTV on SuomiAreenan mediakumppani.

Lisätiedot:

Mari Haavisto, SuomiAreenan vastaava tuottaja, sisältöliiketoimintajohtaja, Mediahub, puh. 050 3956135

Kia Haring, Tiedon viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Tieto Oyj, puh. 040 765 3700

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet.

Avainsanat: