Tieto tarjoaa sadalle koululuokalle elämyksen Heurekan tulevaisuusnäyttelyssä ja -työpajassa

Tieto juhlistaa itsenäisen Suomen satavuotisjuhlaa osallistamalla koululaisia, päättäjiä ja yhteistyökumppaneitaan keskustelemaan ja ideoimaan työelämän muutoksesta ja tulevaisuuden ammateista. Osana juhlavuoden ohjelmaa Tieto vie sata koululuokkaa tiedekeskus Heurekaan tutustumaan tulevaisuuden arkeen ja työelämään.

Tieto on solminut tiedekeskus Heurekan kanssa sopimuksen Kummiluokka-yhteistyöstä, joka mahdollistaa sadan koululuokan vierailun tiedekeskus Heurekaan lukuvuonna 2017 – 2018. Vierailujen aikana oppilaat osallistuvat Tiedon ja Heurekan yhteistyössä suunnittelemaan Tietoa tulevasta -työpajaan, jossa keskitytään nuorten työelämätaitoihin ja näkemyksiin tulevaisuuden työstä. Heureka-käynnillään kummiluokat tutustuvat myös tulevaisuusaiheiseen Seitsemän sisarusta tulevaisuudesta -näyttelyyn.

“Nyt lapsuuttaan elävät koululaiset ovat tulevaisuuden työntekijöitä ja heistä 65 prosenttia tulee tekemään töitä, joita ei ole tänään edes olemassa. He tarvitsevat elämässään uudenlaisia taitoja ja asennetta, joka tähtää läpi elämän jatkuvaan oppimiseen” kertoo Tiedon viestintäjohtaja Kia Haring. “Haluamme käydä tätä keskustelua nuorten kanssa, kuunnella ja ymmärtää heidän toiveitaan ja kurkistaa yhdessä tulevaisuuteen Heurekan Seitsemän sisarusta tulevaisuudesta -näyttelyn kautta”, jatkaa Haring.

“Olemme iloisia saadessamme Tiedon Kummiluokka-kumppaniksemme. Yhteistyö rakentuu erittäin luontevasti marraskuussa 2017 avattavan Seitsemän sisarusta tulevaisuudesta -näyttelyn ympärille, jonka teema, kohderyhmä ja viestit sopivat hyvin yhteen Tiedon Suomi100 -ohjelman kanssa”, sanoo viestintä- ja palvelujohtaja Heli Ainoa Heurekasta.

Koululuokkien matkaliput tulevaisuuteen jaetaan osallistavalla kampanjalla, joka käynnistyy kevään aikana. Kampanjasta tullaan kertomaan lisää opettajille ja oppilaille suunnatussa viestinnässä sekä Tiedon ja Heurekan omissa kanavissa. Koululuokat yläasteella ja lukioissa ympäri Suomen ovat tervetulleita mukaan.

Tieto
Kia Haring, viestintäjohtaja, puh. 040 765 3700, kia.haring[a]tieto.com

TIETO OYJ

Tiedekeskus Heureka Vantaan Tikkurilassa on monipuolinen elämyskokonaisuus, joka tarjoaa vuorovaikutteisia näyttelyitä, planetaarioelokuvia ja tiedeohjelmia ympäri vuoden. Heureka jakaa oivaltamisen ilon lähes 300 000 kävijän kanssa vuosittain ja kuuluu viiden suosituimman vapaa-ajankeskuksen joukkoon Suomessa.

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi

Avainsanat: