Tieto toimittaa Bolidenille loppukäyttäjäpalveluita

Tieto on allekirjoittanut Pohjoismaiden johtavan metalliyhtiö Bolidenin kanssa sopimuksen loppukäyttäjäratkaisusta, joka yhdenmukaistaa yhtiön IT-työympäristön globaalit prosessit.

Boliden on globaalisti toimiva kestävään kehitykseen keskittynyt Pohjoismaiden johtava metalliyhtiö. Uuden sopimuksen mukaisesti Tieto toimittaa Bolidenille työkalut ja palvelut, joiden avulla luodaan "One Boliden Workplace", standardoitu alusta, joka otetaan käyttöön konsernin kaikissa liiketoimintayksiköissä maailmanlaajuisesti. Alustan perustana on Tiedon kattava työkalujen valikoima nimeltään Tieto Energized Workplace, jolla muun muassa helpotetaan sovellusten käyttöä, huolehditaan tietoturvasta ja tuetaan liikkuvien työntekijöiden työtä.

- "One Boliden Workplace” -alustan käyttöönoton myötä odotamme parantavamme loppukäyttäjäpalveluita, lisäävämme joustavuutta ja alentavamme kustannuksia soveltamalla koko yhtiön kattavia standardeja kaikkialla. Uskomme myös, että ratkaisu takaa nopeamman käyttäjätuen sekä vakaamman ja ennustettavamman palvelutason, toteaa Bolidenin tietohallintojohtaja Göran Kördel.

Tieto Energized Workplace on osa laajaa loppukäyttäjäpalvelujen valikoimaa, joka on kehitetty tehostamaan yhä liikkuvamman ja monipuolisesti eri laitteita käyttävän henkilöstön toimintaa.

- Olemme erittäin innoissamme tästä mahdollisuudesta toimittaa ja kehittää Bolidenille loppukäyttäjäpalveluita. Bolidenin tukeminen sopii täydellisesti Tiedon strategisiin tavoitteisiin sekä haluumme keskittyä pohjoismaisiin metalli- ja kaivosyhtiöihin. Olemme toimineet yhdessä jo pitkään, mutta tämän sopimuksen myötä yhteistyö laajenee nyt uudelle alueelle. Tieto Energized Workspace tulee olemaan täydellinen perusta tulevaisuuden "One Boliden Workplace" -ympäristölle, toteaa Tiedon Customer Executive Vesa Rantala.

Vesa Rantala, Customer Executive, Manufacturing, Tieto. Puh. 050 581 2358 , sähköposti: vesa.rantala[at]tieto.com

Tieto on Pohjoismaiden suurin IT-palvelualan yritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluja. Tarjoamme myös globaaleja tuotekehityspalveluja viestinnän alan yrityksille ja sulautettujen tekniikoiden alalla. Innovatiivinen ajattelutapa, visio tekniikan mahdollisuuksista sekä toimialaosaaminen mahdollistavat sen, että Tieto voi jatkuvasti tuottaa uusia näkökulmia asiakkaidensa liiketoimintaan ja auttaa niitä vauhdittamaan toimintaansa. Vankasti pohjoismaisiin perinteisiin luotu Tieto yhdistää globaalin kapasiteetin ja paikallisuuden. Tiedon pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Tieto työllistää yli 13 000 asiantuntijaa lähes 20 maassa. Liikevaihto on noin 1,5 miljardia euroa. Tiedon osakkeet on listattu NASDAQ:ssa Helsingissä ja Tukholmassa. www.tieto.fi

Boliden on metalliyhtiö, joka on sitoutunut kestävään kehitykseen. Yhtiön juuret ovat Pohjoismaissa, mutta markkina-alue on maailmanlaajuinen. Yhtiön erityisalaa ovat malminetsintä, kaivostuotanto, sulattotoiminta ja metallien uusiokäyttö. Boliden työllistää yhteensä noin 5 000 työntekijää, ja sen vuotuinen liikevaihto on noin 40 miljardia Ruotsin kruunua. Sen osakkeet on listattu NASDAQ:ssa Tukholmassa Large Cap -listalla.