Tieto toimittaa Skandiabankenille arvopaperipalveluita Norjaan

Skandiabanken ASA ja Tieto ovat solmineet viisivuotisen sopimuksen arvopaperi- ja rahastoratkaisujen toimittamisesta. Sopimus vahvistaa molempien yritysten asemaa Norjan markkinoilla.

Skandiabanken ASA käynnisti toimintansa huhtikuussa 2000 ja oli silloin ensimmäinen vain verkkopankkina toimiva pankki Norjassa. Se noteerattiin riippumattomana pankkina Oslon pörssissä marraskuussa 2015. Tiedon ratkaisujen avulla pankki voi tarjota tulevaisuuteen suuntautuneita arvopaperi- ja rahastopalveluita asiakkailleen ja samalla varmistaa niiden kustannustehokkaan ja vakaan toiminnan. Uuteen sopimukseen sisältyy myös optiot eläkeratkaisuista ja liiketoimintaprosessien ulkoistamisesta.

– Etsimme jatkuvasti parempia ja tehokkaampia ratkaisuja, joiden avulla voimme tarjota asiakkaillemme käyttäjäkeskeisiä pankkipalveluita. Innovatiiviset, vakaat ja turvalliset IT-ratkaisut ovat todella tärkeä osa pankin toimintaa. Olemme iloisia voidessamme päivittää arvopaperi- ja rahastoratkaisujamme yhteistyössä Tiedon kanssa. Tämä auttaa meitä pysymään perinteisten pankkien tärkeimpänä haastajana, sanoo Magnar Øyhovden, Skandiabanken ASA:n toimitusjohtaja.

Tieto tarjoaa laajan valikoiman finanssisektorin tuotteita ja palveluita ja on Pohjoismaiden rahasto- ja arvopaperimarkkinoiden johtava IT-palvelujen tarjoaja. Turvalliset ja vakaat ratkaisut noudattavat alan nykyisiä säädöksiä muun muassa suuremman läpinäkyvyyden osalta. Ratkaisut auttavat Skandiabankenia yksinkertaistamaan toimintaansa, vähentämään kuluja ja nopeuttamaan uusien palvelujen tuomista markkinoille. Kaikki tämä tukee pankin kasvua.

– Skandiabankenilla on edessään jännittävä kehitys riippumattomana pankkina Norjan markkinoilla ja meillä on ilo olla mukana matkassa. Tieto ymmärtää pankki- ja finanssialaa ja meillä on vahvat tuotteet pääomamarkkinoille. Voimme auttaa Skandiabankenia jatkamaan perinteitään asiakasläheisenä pankkina, joka tarjoaa laadukkaita ja luotettavia palveluita, sanoo Tiedon vakuutustoimialasta vastaava johtaja Christian Segersven.

Lisätietoja antavat:

Magnar Øyhovden, toimitusjohtaja, Skandiabanken Norge
puh: +47 959 40 038, sähköposti: magnar.oyhovden[at]skandiabanken.no

Christian Segersven, vakuutustoimialan johtaja, Tieto
puh: 050 311 2486, christian.segersven[at]tieto.com

Skandiabanken käynnisti toimintansa Norjassa huhtikuussa 2000 maan ensimmäisenä pelkästään verkossa toimivana pankkina. Tällä hetkellä pankki tarjoaa kattavan valikoiman pankkipalveluita norjalaisille yksityisasiakkaille. Palveluihin kuuluvat muun muassa maksu- ja korttipalvelut, talletuspohjaiset säästöpalvelut, sijoitustuotteet sekä pitkä- ja lyhytkestoiset lainat. Pankilla ei ole konttoreita vaan kaikki tuotteet ja palvelut ovat tarjolla suoraan verkkopankista, jota voi käyttää monilla erilaisilla laitteilla. Skandiabankenilla oli 380 731 tiliasiakasta 31.12.2015 ja varojen kokonaisarvo oli 65,6 miljardia Norjan kruunua (noin 6,9 miljardia euroa). www.skandiabanken.no

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikan palveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita. Tarjoamme myös tuotekehityspalveluita viestinnän ja sulautettujen teknologioiden alalla maailmanlaajuisesti. Vahvan toimialatuntemuksen, teknologiavision ja innovatiivisen ajattelun kautta Tieto innostaa ja haastaa asiakkaitaan löytämään uusia tapoja liiketoimintansa vauhdittamiseksi.

Tiedolla on vahva pohjoismainen perintö. Yhdistämme maailmanlaajuisen osaamisen paikalliseen läsnäoloon. Tiedon pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 13 000 ammattilaista lähes 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,5 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq:ssa Helsingissä ja Tukholmassa. www.tieto.fi