Tieto tukee Ahlstromin IT:n muutosta

Tiedon ja Ahlstromin yhteistyö vastaa Ahlstromin liiketoimintatarpeisiin

Pohjoismaiden johtava ohjelmisto- ja palveluyritys Tieto sekä globaali kuitumateriaalien valmistaja Ahlstrom ovat päättäneet jatkaa ja syventää pitkäaikaista yhteistyötään tilaus-toimituspalveluihin liittyen. Sopimuksen myötä Ahlstrom kehittää ja tehostaa palvelunhallintakokonaisuuttaan.

Tieto ottaa vastuulleen Ahlstromin kokonaisvastuun tilaus-toimituspalveluista MES-järjestelmä CarelMillin sekä order-to-cash -toiminnanohjausjärjestelmä OrderPlanin avulla. Kuusi työntekijää Suomessa, Britanniassa, Yhdysvalloissa ja Etelä-Koreassa siirtyy Tiedon palvelukseen 1. kesäkuuta 2016 nykyisillä työehdoillaan.

“Tieto ja Ahlstrom ovat tehneet yhteistyötä jo yli 20 vuoden ajan. Ahlstromin IT-toiminnoissa on ollut käynnissä iso muutos kahden viimeisen vuoden aikana. Sopimus Tiedon kanssa parantaa yhteistyösuhdettamme ja lisää entisestään valmiuksiamme tukea liiketoimintaa. Yhteistoiminnan avulla nämä nyt Tiedolle siirtyvät avainkompetenssit turvataan myös tulevaisuudessa”, kertoo Ahlstromin tietohallintojohtaja Kristiina Lammila.

“Tavoitteenamme on olla asiakkaiden ensisijainen valinta liiketoiminnan uudistamisessa, ja olemme ylpeitä Ahlstromin osoittamasta luottamuksesta meitä kohtaan heidän muutosprosessissaan. Pyrimme vahvistamaan asemaamme liiketoiminnan transformaatiokumppanina koko prosessitoimialalle”, toteaa Tiedon metsäteollisuuden liiketoiminnasta vastaava johtaja Henrik Reims.

Henrik Reims, VP, Metsäteollisuus, Tieto, puh. 040 515 5719, sähköposti henrik.reims[at]tieto.com
Kristiina Lammila, tietohallintojohtaja, Ahlstrom, puh. 040 801 9794, sähköposti kristiina.lammila[at]ahlstrom.com

Tiedon tavoitteena on hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla elinikäistä arvoa ihmisille, yrityksille ja yhteiskunnalle. Yhdistämällä ohjelmisto- ja palveluosaamisemme yhdessä innovointiin ja ekosysteemeihin, pyrimme olemaan asiakkaiden ensisijainen valinta liiketoiminnan uudistamisessa. www.tieto.com

Ahlstrom valmistaa arkipäivän käyttötarkoituksiin soveltuvia innovatiivisia kuitumateriaaleja. Olemme sitoutuneita kasvuun ja luomaan arvoa sidosryhmillemme tarjoamalla suorituskyvyltään ensiluokkaisia, kestävän kehityksen mukaisia kuitupohjaisia materiaaleja. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäiväisissä tuotteissa, kuten suodattimissa, terveydenhuollon kankaissa, biotieteissä ja diagnostiikassa, tapeteissa, teipeissä sekä ruoka- ja juomapakkauksissa. Vuonna 2015 Ahlstromin liikevaihto oli 1,1 miljardia euroa. 3 300 työntekijäämme palvelevat asiakkaitamme 22 maassa. Ahlstromin osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa löydät osoitteesta www.ahlstrom.com.