Tieto tuo Microsoftin julkiseen pilveen perustuvat puhelinpalvelut Pohjoismaihin

Tieto on liittynyt Microsoftin Skype for Business- ja Cloud Based Voice -kumppaniohjelmaan. Laajentuvan kumppanuuden myötä Tiedolla on mahdollisuus yhdistää yleisen puhelinverkon yhteydet ja Microsoft Office 365 -palvelut Pohjoismaissa. Asiakkaille tämä merkitsee parempaa tuottavuutta, huomattavia kustannussäästöjä ja entistä joustavampia työskentelytapoja.

Tieto on tällä hetkellä yksi suurimmista Skype for Business -palveluntarjoajista Pohjoismaissa, joissa Tiedolla on 250 000 Skype for Business -loppukäyttäjää. Heistä noin 10 prosenttia käyttää nykyisin julkista puhelinverkkoa Skypen kautta. Uuden kumppanuuden ansiosta Tieto voi tarjota asiakkailleen kaikissa Pohjoismaissa Microsoftin pilvipohjaiset puhelutoiminnot ja puhelunhallintapalvelut sekä tarvittavan teknisen toteutuksen, vianmäärityksen ja asiakastuen.

- Olemme erittäin tyytyväisiä Microsoft-kumppanuuden ja ekosysteemimme vahvistumiseen. Pilvipohjaiset puhelunhallintapalvelut muuttavat markkinoita globaalisti ja perinpohjaisesti. Muutos on jo käynnissä, sillä ohjelmistotoimittajat ja palveluntarjoajat korvaavat perinteisten teleoperaattorien palvelut yhä laajemmassa määrin. Palveluiden siirtäminen pilveen on tärkein tekijä siirryttäessä tehokkaampiin ja joustavampiin työskentelytapoihin, joiden avulla asiakkaat uudistavat liiketoimintojaan, toteaa Sari Aumo, johtaja Tiedon Microsoft and Productivity Platforms -yksiköstä.

Tiedolla on erittäin laaja kokemus yhdistettyjen viestintäpalvelujen toimittajana. Voimme nyt tarjota puhepalvelut osana kokonaisratkaisua, johon kuuluvat kattavat palvelut ja globaali toimitusvalmius. Virallisena Microsoftin pilviratkaisujen toimittajana Tieto voi tarjota kaikissa Pohjoismaissa asiakkailleen myös lisenssit sisältäviä kokonaisratkaisuja.

- Toteutamme Mobile first, cloud first -ajattelua viemällä kaikki tuotteet julkiseen pilveen. Pilvipohjaiset puhepalvelut ovat askel kohti tätä päämäärää. Pohjoismaiset asiakkaamme pystyvät kehittämään yhteistyö- ja liiketoimintatapojaan Tiedon kokemuksen, asiakastuntemuksen ja toimitusvalmiuksien ansiosta, toteaa Sarita Kamppinen, Senior Business Development Manager, Microsoft.

Microsoft Office 365:een perustuvat uudet puhepalvelut ovat osa Tiedon kasvavaa digitalisointi- ja pilvipalveluvalikoimaa. Pilvipalvelut ovat Tiedon nopeimmin kasvava liiketoiminta-alue, ja yritys on Pohjoismaiden suurin pilvipalvelujen toimittaja.

Sari Aumo, Head of Strategy and New Business, Microsoft and Productivity Platforms, Tieto
puh: 040 717 9941, sähköposti: sari.aumo[at]tieto.com,

Jussi Ranta, Senior Product Manager, Tieto
puh: 040 573 548, sähköposti: jussi.ranta[at]tieto.com