Tieto vahvistaa kyberturvallisuuden tarjoomaansa ostamalla ruotsalaisen NSEC AB:n

Ohjelmisto- ja it-palveluyritys Tieto on allekirjoittanut sopimuksen, jolla se ostaa ruotsalaisen tietoturvayhtiö NSEC AB:n. Osto vahvistaa edelleen Tiedon kasvavaa tietoturvapalveluiden tarjoomaa. Noin 30 hengen NSEC AB laajentaa Tiedon tietoturvan hallintapalveluita, tietoturvakonsultointia sekä tietoturvatuotteiden jälleenmyynti- ja käyttöönottopalveluita. Nämä vahvistavat Tiedon asemaa pohjoismaisena alan parhaat tuotteet, ratkaisut ja prosessit yhdistävänä tietoturvapalveluiden tarjoajana.

Nopeasti digitalisoituvassa maailmassa kyberturvallisuuden rooli muuttuu alati tärkeämmäksi. Digitalisaatio mahdollistaa joustavampia liiketoimintamalleja ja niiden nopeamman käyttöönoton, mutta samalla se vaatii eri osapuolten välistä - niin kumppaneiden, asiakkaiden kuin kuluttajien - tinkimätöntä luottamusta.

NSEC AB -osto laajentaa entisestään Tiedon tarjoomaa, jonka avulla asiakkaat saavat irti täyden hyödyn digitalisaatiohankkeistaan ja -kyvykkyyksistään. Yksi merkittävä tekijä on Ruotsissa sijaitseva kyberpuolustuskeskus (Security Operations Center, SOC), joka on monelle julkisen sektorin toimijalle avainasemassa. Tämä on nyt kaikkien Tiedon asiakkaiden ulottuvilla.

”Olemme Pohjoismaiden johtava tietoturvapalveluiden tarjoaja. Me teemme asiakkaittemme e-maailmasta helpomman auttamalla heitä rakentamaan ja pyörittämään ketterää ja läpinäkyvää kyberturvallisuusympäristöä, joka vastaa juuri heidän toimialansa vaatimuksia. Vahvan syväosaamisensa myötä NSEC on niin yksityisen kun julkisen sektorin asiakkaiden luotettu tietoturvakumppani Ruotsissa. Heidän osaamisensa laajentaa Tiedon tietoturvapalveluiden tarjoomaa Ruotsin markkinoilla,” sanoo Tiedon tietoturvaliiketoiminnan johtaja Markus Melin.

“Tämä on loistava tilaisuus NSEC:lle, Tiedolle ja kaikille asiakkaillemme. Tietoturva mielletään yhä laajemmin organisaation toiminnan perusedellytykseksi. Tämä sekä tietoturvauhkien nopeasti muuttuva luonne ja uudet tietosuojasäännökset vaativat, että tietoturvapalveluiden tarjoajien täytyy jatkuvasti pyrkiä pysymään askel edellä kysyntää. NSEC tuo Tiedolle vuodesta 1999 tietoturvaan keskittyneen osaajajoukon. Tieto ja NSEC täydentävät toisiaan erinomaisesti, ja yhdessä tarjoamme asiakkaillemme kattavan ja erinomaisen paletin maailmanluokan osaamista höystettynä paikallisella asiantuntemuksella”, sanoo NSEC:n toimitusjohtaja Kent Magnusson.

NSEC on arvostettu tietoturvatoimija Ruotsissa. Yritysosto on yksi askel Tiedon strategiassa rakentaa ja vahvistaa asemaansa Pohjoismaissa ja erityisesti Ruotsissa. NSEC tuo Tiedolle lisää lihaksia erityisesti Ruotsin tietoturvamarkkinassa.

Timo Ahomäki, tietoturvaliiketoiminnan strategiajohtaja, Tieto, 040 515 8887, timo.ahomaki (at) tieto.com

Kia Haring, viestintäjohtaja, Tieto, 040 765 3700, kia.haring (at) tieto.com

Kent Magnusson, toimitusjohtaja, NSEC AB, +46 733 429 685, kent.magnusson (at) nsec.se

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi