Tieto vahvistaa pilviekosysteemiään ja lisää pilvipalveluvalikoimaansa

Tieto on Pohjoismaiden johtava yritysten ja julkisen sektorin pilvipalvelutoimittaja, jolla on yli 150 pilvipalveluiden asiakasta. Tieto vahvistaa yhteistyötään Microsoftin kanssa ja tarjoaa uusia Azure-pohjaisia palveluita ja ratkaisuja uusille teknologia-alueille kuten esineiden internet, analytiikka, DevOps, tallennus, palautuminen häiriötilanteista, alustapalvelut ja IaaS. Tiedon asiakkaat saavat kaikki uudet pilvipalvelut käyttöönsä yhden keskitetyn ratkaisun, Tieto OneCloudin kautta.

Tieto tarjoaa asiakkailleen Pohjoismaiden laajimman ja kattavimman valikoiman pilvipalveluja. Yritys jatkaa nyt investointejaan Microsoft Azure -pohjaiseen liiketoimintaan ja palvelukehitykseen. Uudet Azure-palvelut kuuluvat Tiedon kasvavaan digitalisaatio- ja pilvipalveluportfolioon, joka on yksi yrityksen nopeimmin kasvavista alueista.

”Nykyään organisaatiot pyrkivät kehittämään asiakkailleen lisäarvoa muun muassa esineiden internetin ja data-analytiikan tarjoamien uusien mahdollisuuksien avulla, samanaikaisesti kun ne käyttävät uusimpia teknologioita liiketoimintansa tuottavuuden ja nopeuden parantamiseen. Syventämällä kumppanuuttamme Microsoftin kanssa, voimme tarjota asiakkaillemme johtavia Azure-pohjaisia digitalisaatiopalveluita ja auttaa asiakkaitamme nopeuttamaan innovaatiotahtiaan ja uudistamaan liiketoimintaansa”, sanoo Tiedon teknologia- ja modernisointipalveluiden johtaja Patrik Ekström.

Yhteistyö merkitsee laajennusta Tiedon aiempaan Azure-panostukseen. Vuonna 2015 Tieto allekirjoitti yhtenä ensimmäisistä yrityksistä koko maailmassa Microsoft Cloud Solution Provider (CSP) -sopimuksen voidakseen tarjota sekä Azure- että Microsoft Office 365 -palveluja asiakkailleen.

”Tieto on pitkäaikainen Azure-yhteistyökumppani, ja olemme iloisia, että Tieto nyt laajentaa asiakkailleen tarjolla olevaa palveluvalikoimaa”, sanoo Microsoftin Aziz Benmalek, Vice President, Worldwide Hosting and Cloud Services. ”Azure tarjoaa Tiedolle turvallisen ja yhdenmukaisen sovellusalustan ja IaaS-palvelun, joiden avulla voi kiihdyttää koneoppimista ja analytiikkaa hyödyntävien sovellusten ja palveluiden kehittämistä, jotka puolestaan ovat tukena hyvin perusteltujen liiketoimintapäätösten tekemisessä.”

Tieto tarjoaa Azure-palveluita osana uutta Tieto OneCloud -monipilviratkaisua, jonka avulla asiakkaat voivat hallita eri pilvipalveluja tehokkaasti yhden keskitetyn hallinta-alustan kautta. Tieto OneCloud antaa asiakkaille mahdollisuuden käyttää kaikkia johtavia pilvipalveluita sitoutumatta johonkin tiettyyn teknologiaan.

Lisämateriaalia:

Lue lisää Tieto OneCloudista: www.tieto.com/onecloud

Lisätietoja antaa:

Patrik Ekström, teknologia- ja modernisointipalveluiden johtaja, Tieto
puh: 040 047 4443,
patrik.ekstrom[at]tieto.com

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.com