Tieto vie Oraclen tietokannat pilveen ensimmäisenä Pohjoismaissa

Tieto julkistaa jälleen uuden pilvipalvelun. Tänään julkistettava uusi yksityinen pilvipalvelu liiketoimintakriittisiin tietokantaympäristöihin nopeuttaa uusien tietokantaympäristöjen käyttöönottoa ja puolittaa niistä aiheutuvat kustannukset.

Tieto on kehittänyt uuden pilvipalveluratkaisun Oraclen tietokantoja varten Pohjoismaiden ensimmäisenä palvelutoimittajana. Oraclen tietokannat kuuluvat maailmanlaajuisesti eniten käytettyihin.

Tänään julkistettu Tieto Dynamic Landscape for Databases tarjoaa kustannustehokkaan ja joustavan tavan hyödyntää Oraclen tietokantoja.  Automaatio ja standardisointi tuovat käyttäjäorganisaatioille merkittäviä tehokkuus- ja kustannushyötyjä. Ensimmäisissä asiakastoimituksissa on saavutettu jopa 50 prosentin kustannussäästöt Oracle-pohjaisten tietokantaympäristöjen hallinnassa.

- Uusi palvelu tulee muuttamaan tavan, jolla suuret yritykset ja organisaatiot hallitsevat tietokantojaan. Syntyvän tiedon määrä kasvaa kiivaasti koko ajan. Voidakseen hallita ja analysoida dataa, organisaatiot tarvitsevat ympäristöjä, jotka ovat skaalautuvia sekä toiminnaltaan luotettavia ja turvallisia. Uusi pilvipohjainen tietokantaratkaisu tarjoaa asiakkaillemme yksinkertaisemman ja edullisemman tavan hallita tietovarantojaan. Samalla se lisää nopeutta ja joustavuutta, joita tarvitaan liiketoiminnan vaatimusten rajuissa muutoksissa, sanoo tuotepäällikkö Hanna Leino Tiedosta.

Tieto Dynamic Landscape for Databases tuotetaan palveluna Tiedon turvallisista pohjoismaisista konesaleista. Joustavan, käyttöön pohjautuvan hinnoittelun ansiosta asiakkaat maksavat vain todellisesta käytöstään. Ratkaisu vähentää myös tallennuskuluja, sillä tehokkaan tiedon tiivistämisen ansiosta kapasiteettia tarvitaan keskimäärin 30 prosenttia vähemmän. Myös lisenssikustannuksia voidaan laskea jopa 50 prosenttia käyttämällä joustavaa lisenssien hallintamallia, joka vähentää lisenssien tarvetta.

Uusi palvelu kuuluu Tiedon kasvavaan valikoimaan digitalisointi- ja pilvipalveluja. Pilvipalvelut ovat Tiedon nopeimmin kasvavaa liiketoimintaa, ja vuoteen 2020 mennessä, arviolta noin 80 prosenttia Tiedon Jatkuvien palveluiden liikevaihdosta tulee pilvipalveluista. Tieto on Pohjoismaiden suurin pilvipalvelutoimittaja.

Lue lisää nettisivuillamme: www.tieto.com/dynamiclandscape

Hanna Leino, tuotepäällikkö, Tieto Managed Services
puh: 040 674 5349, sähköposti: hanna.leino [at] tieto.com

Matti Hartikainen, johtava tuotepäällikkö, Tieto Managed Services
puh: 040 713 0710, sähköposti: matti.hartikainen [at] tieto.com

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikan palveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita. Tarjoamme myös tuotekehityspalveluita viestinnän ja sulautettujen teknologioiden alalla maailmanlaajuisesti. Vahvan toimialatuntemuksen, teknologiavision ja innovatiivisen ajattelun kautta Tieto innostaa ja haastaa asiakkaitaan löytämään uusia tapoja liiketoimintansa vauhdittamiseksi.

Tiedolla on vahva pohjoismainen perintö. Yhdistämme maailmanlaajuisen osaamisen paikalliseen läsnäoloon. Tiedon pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 13 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,6 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq:ssa Helsingissä ja Tukholmassa. www.tieto.fi

Avainsanat: