Tieto vie Volvo Car Retail Solutionsin pilveen

Tieto on sopinut pilvipalvelujen toimittamisesta Volvo Car Retail Solutionsin (VCRS) kanssa. Sopimus kattaa Pohjoismaat ja sen kokonaisarvo on 3,6 miljoonaa euroa tulevien kolmen vuoden aikana.

Tieto on toimittanut kapasiteettipalveluja ja alustaratkaisuja VCRS:lle vuodesta 2007. Uuden sopimuksen myötä yhteistyö laajentuu Tieto Cloud Server -pilvipalveluihin ja niiden käyttöönottoprojektiin.

Siirtyminen pilveen tukee VCRS:n pyrkimystä uudistaa IT-toimintojaan ja parantaa tehokkuuttaan. Uusi ratkaisu tarjoaa kustannustehokkaan alustan, joka tukee yhtiön tulevaa kasvua globaalissa autokauppaliiketoiminnassa ja parantaa tiedottamista laajemmalle markkina-alueelle.

Tiedolla on runsaasti kokemusta ja tietoa IT-toiminnoista ja siellä ymmärretään hyvin tarpeitamme. Uusi pilviratkaisu vastaa hyvin vaatimuksiamme. Autokauppaliiketoimintamme kasvaessa sitä tukevilla joustavilla ja kustannustehokkailla IT-toiminnoilla on yhä suurempi merkitys,” toteaa Annika Mohammadi-Kho’i Volvo Car Retail Solutionsista.

”Olemme erittäin ylpeitä VCRS:n uudesta luottamuksenosoituksesta ja on kunnia saada olla mukana tukemassa yhtiön kasvua. Pilvipalveluihin siirtyminen on yhä tärkeämpi osa yhtiöiden digitalisaatiota sekä liiketoiminnan tehokkuuden ja innovoinnin lisäämistä. Laajentunut yhteistyö vahvistaa asemaamme asiakkaidemme pitkäaikaisena kumppanina jatkuvassa muutoksessa,” toteaa asiakkuudesta vastaava johtaja Per Håkansson Tiedosta.

Annika Mohammadi-Kho’i, CIO, Volvo Car Retail Solutions, puh. +46 (0)31 3252199, Annika.Mohammadi-Khoi[at]tacdis.com
Per Håkansson, Customer Executive, Tieto, puh.
+46 (0)10 4810000 per.hakansson[at]tieto.com

TIETO OYJ

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikan palveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita. Tarjoamme myös tuotekehityspalveluita viestinnän ja sulautettujen teknologioiden alalla maailmanlaajuisesti. Vahvan toimialatuntemuksen, teknologiavision ja innovatiivisen ajattelun kautta Tieto innostaa ja haastaa asiakkaitaan löytämään uusia tapoja liiketoimintansa vauhdittamiseksi.

Tiedolla on vahva pohjoismainen perintö. Yhdistämme maailmanlaajuisen osaamisen paikalliseen läsnäoloon. Tiedon pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 13 000 ammattilaista lähes 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,5 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ:ssa Helsingissä ja Tukholmassa. www.tieto.fi

Volvo Car Retail Solutions kehittää, hoitaa ja integroi autoteollisuuden järjestelmiä asiakaskokemuksen ja kaikkien yrityksen prosessien tukemiseksi. Yritys työllistää noin 100 työntekijää, jotka toimivat autokaupan, projektinhallinnan, järjestelmäkehittämisen ja IT:n tehtävissä. VCRS tekee yhteistyötä Volvon, Renaultin ja Fordin jälleenmyyjien ja niiden myyntiyhtiöiden kanssa, ja sen ratkaisuja käyttää tällä hetkellä yli 10 000 henkeä. Volvo Car Retail Solutions AB on Volvo Car Sverige AB:n kokonaan omistama tytäryhtiö. Sen toimipiste sijaitsee Göteborgissa.