Tietoasema kovassa kasvussa

Kaksi uutta kauppakeskusmyymälää pääkaupunkiseudulle

Tietoasema Oy avaa syys-lokakuun aikana kaksi uutta kauppakeskusmyymälää pääkaupunkiseudulla. Valtakunnan ykköseksi pyrkivä tietotekniikan erikoisliike aloitti uudella Tietoasema-nimellä toimintansa vuoden alussa. Uudet liikkeet tulevat Espoon Leppävaaran Sello-kauppakeskuksen 14.9. avautuvaan laajennusosaan sekä Vantaan lokakuussa laajenevaan Jumboon. Tietoaseman valtakunnallisen myymäläverkoston lukumäärä nousee näin seitsemään, ja henkilökunnan määrä kasvaa lähes sataan henkeen. ”Liikkeiden lukumäärällä mitattuna olemme avajaisten jälkeen valtakunnan toiseksi suurin tietotekniikan erikoisliike”, toteaa Tietoasema Oy:n varatoimitusjohtaja Lari Hevonoja. ”Myynti tulee tietotekniikan arkipäiväistyessä keskittymään yhä enemmän kauppakeskuksiin, joissa asiointikynnys on kuluttajille mahdollisimman matala. Toisin kuin kilpailijamme, jotka karsivat toimipisteitään, me vahvistamme keskeisillä kauppapaikoilla olevilla myymälöillä markkina-asemiamme pääkaupunkiseudulla. Samalla haemme tietenkin markkinoilla lisää tunnettuutta Tietoasemalle”, Hevonoja sanoo. Tietoasema on täysin suomalaisomisteinen yhtiö. Kuluttajien ohella yhtiö panostaa erityisesti pk-sektorin yritysten palveluun, joiden osuus yritysmyynnistä on noin kaksi kolmasosaa. Vahvuutena sekä yritys- että kuluttajapuolella ovat palvelutuotteet. Tietoasemalla on myös oma tietokonemerkki, D-Code. Asiakkaan toiveiden mukaan räätälöitävä ja kotimaassa koottava D-Code on jo osoittautunut testimenestykseksi kannettavien sarjassa. Lisätietoja: Varatoimitusjohtaja Lari Hevonoja, GSM 040 588 6687 Tietoasema Oy on tietotekniikan erikoisliikeketju, joka syntyi SSD Computers Oy:n ja LJH Computers Oy:n yhdistyessä 1.9.2004. Salolainen SSD Computers perustettiin 1992, ja LJH Computers Helsingissä 1995. Yhdistymisen myötä ensimmäisen toimintavuoden 2005 liikevaihdoksi tavoitellaan noin 25 miljoonaa euroa sekä jatkossa nousua valtakunnan ykköseksi tietotekniikan vähittäiskaupassa. Uusien Espoon ja Vantaan myymälöiden lisäksi Tietoasemalla on toimipaikat Helsingissä, Tampereella, Salossa, Kaarinassa ja Lappeenrannassa.