Tietoasema nousi ykköseksi

Tietotekniikkaketjulla maan kattavin myymäläverkosto

Tietoasema Oy on tänään avannut seitsemännen myymälänsä Vantaan kauppakeskus Jumbon uuteen laajennusosaan. Tietoasema nousee näin toimipisteiden määrällä mitattuna valtakunnan johtavaksi tietotekniikan erikoisliikkeeksi. Täysin suomalaisomisteinen Tietoasema Oy omistaa itse kaikki myymälänsä. Tietoaseman myymälöitä on nyt yhteensä seitsemän, ja henkilökuntaa koko konsernissa on noin sata henkeä. Myymäläverkosto on kasvanut vauhdilla - syyskuussa avattiin edellinen liike Espoon Leppävaaran Sello-kauppakeskukseen. Muut toimipisteet ovat Helsingissä, Tampereella, Salossa, Kaarinassa ja Lappeenrannassa. ”Erityisesti pääkaupunkiseudun markkinoilla ovat hyvillä kauppapaikoilla olevat myymälät tärkeitä. Asiakkaalle on myös oltava heti mukaan liikkeestä saatavilla erittäin runsas valikoima tuotteita. Jumbon myymälä vahvistaa entisestään markkina-asemiamme ja tunnettuuttamme pääkaupunkiseudulla”, sanoo Tietoasema Oy:n toimitusjohtaja Kalle Rauhalinna. ”Koko tietotekniikka-ala on murroksessa. Alalta tulevat putoamaan pois ne yritykset, jotka eivät tarjoa mitään lisäarvoa eivätkä terävöitä strategiaansa uuden kilpailutilanteen mukaiseksi.” Kuluttajien rinnalla Tietoaseman kohteena ovat erityisesti pk-sektorin yritykset. ”Panostamme erityisesti palvelutuotteisiin, joka näkyy myös siinä, että kolmannes koko henkilökunnastamme toimii huoltoon ja ylläpitoon liittyvissä palvelutehtävissä. Kuluttaja- ja yrityspuolen palvelut täydentävät hyvin toisiaan. Jatkossa tulemme yhä lisäämään resursseja yritysmyyntiin”, Rauhalinna toteaa. Lisätietoja: Toimitusjohtaja Kalle Rauhalinna, GSM 044 790 5101 Tietoasema Oy on tietotekniikan erikoisliikeketju, joka syntyi SSD Computers Oy:n ja LJH Computers Oy:n yhdistyessä 1.9.2004. Salolainen SSD Computers perustettiin 1992, ja LJH Computers Helsingissä 1995. Yhtiö aloitti toimintansa Tietoasema-nimellä vuoden 2005 alussa.