Dagmar ja TietoEnator palvelun jakeluyhteistyöhön

Dagmar ja TietoEnator palvelun jakeluyhteistyöhön Dagmar ja TietoEnator ovat tehneet yhteistyösopimuksen Dagmarin Media- avain-palvelun jakelusta TietoEnatorin ePortti-palveluliittymän kautta. Media-avain täydentää ePortin Markkinoinnin palvelut -kokonaisuutta. ePortti on TietoEnatorin Tietopalvelut-yksikön portaali, jonne sisällön- ja palveluntuottajat voivat tuoda omat palvelunsa käyttäjille jaettavaksi. Asiakas saa kaikki ePortissa olevat palvelut käyttöönsä yhdellä tunnistuksella ja sopimuksella palveluntuottajasta riippumatta. Dagmarin Media-avain on tarkoitettu mainonnan ostajan ja suunnittelijan työkaluksi. Media-avain-tietokannassa on 2 400 suomalaisen mainosvälineen perustiedot. Se sisältää kustantajan, toimituksen ja mediamyynnin yhteystiedot, hinnat, ilmestymis- ja aineistoaikataulut, teema- ja tutkimusnumerotiedot, tekniset tiedot ja aineistovaatimukset. Tietojen lähteenä on mediatietokanta, jota Dagmar pitää yllä. Mediatietokannan tiedot päivitetään Media-avaimeen päivittäin. Jakelu ePortin kautta käynnistyi joulukuussa 2002. Viikoittain ilmestyvä Mediaviesti-verkkolehti on osa Media-avain- palvelua. Mediaviestin uutisissa kerrotaan mediakentän tapahtumien taustoja ja raportoidaan tutkimuksista. Mediaviesti tiedottaa hintamuutoksista, myyntiehdoista ja medioiden tarjouksista. Aikaisemmin julkaistut uutiset ovat tallessa, ja ne ovat haettavissa lehden arkistosta. - ePortti tarjoaa Media-avaimelle valmiin markkinointi-, myynti- ja jakelukanavan. Kun Media-avainta voi käyttää nyt myös ePortin kautta, vapautuu Dagmarin resursseja mediatietokannan ylläpitoon ja kehittämiseen, sanoo Raija-Liisa Ahlgren, Oy Dagmar Ab:n tietopalvelupäällikkö. - Markkinoinnin palvelut ja Media-avain tuovat ePorttiin uudentyyppisiä käyttäjiä, kuten mainos- ja viestintätoimistot, markkinoinnin suunnittelijat ja mainonnan ostajat, sanoo Riitta Salminen, TietoEnator Online-palvelun markkinointipäällikkö. www.eportti.com Lisätietoja yhteistyöstä TietoEnator Oyj Tietopalvelut, Riitta Salminen puh. (09) 8625 3825, riitta.salminen@tietoenator.com Oy Dagmar Ab, Raija-Liisa Ahlgren puh. (09) 693 011, raija- liisa.ahlgren@dagmar.fi TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Dagmar on Suomen johtava, kansainvälisistä ketjuista riippumaton mediatoimisto, jossa työskentelee 115 alan ammattilaista. Dagmar palvelee mainostajia konsultoimalla mediaan, markkinointiviestintään ja kohderyhmien käyttäytymiseen liittyvissä asioissa. Dagmar suunnittelee mediastrategiat, valitsee parhaat mediat yksittäisiin kampanjoihin, hankkii markkinoinnin taustatietoja ja analysoi niitä sekä tutkii markkinointiviestinnän toimivuutta. TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/11/20021211BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/11/20021211BIT00070/wkr0002.pdf