• TIETOENATOR/

DGovernment - sähköinen asiointi pääteemana Suomen suurin kunnallishallinnon tietotekniikkatapahtuma Tampereella Yli 1000 kunnallishallinnon ja seurakuntien tietojenkäsittelyn asiantuntijaa eri puolilta Suomea kokoontuu Tampere-talolle 24. - 25.8.2000. Tapahtuma on suurin Suomessa näiden sektoreiden tietotekniikkaratkaisuihin erikoistunut tapahtuma. Kyseessä on TietoEnatorin seitsemäs vuosittainen Kumppanuusforum, joka käsittää mm. noin 15 rinnakkaista seminaaria, sessiota tai käyttäjäpäivää ja monipuolisen näyttelyn. Pääteemana on sähköinen asiointi - dGovernment sekä tietoyhteiskunnan rakentaminen. Avauspuheenvuoron pitää liikenne- ja viestintäministeri Olli-Pekka Heinonen torstaina klo 10.15 käsitellen julkisen hallinnon roolia tietoyhteiskunnan rakentamisessa. Lisäksi mm. diplomiekonomi Lenita Airisto puhuu palveluiden lisäarvosta ja futurologi, kehitysjohtaja Risto Linturi pohtii, miten kunta voisi sopeutua tulevaisuuden haasteisiin ja onko virtuaalikunta mahdollinen. Utsjoen kunnanjohtaja Seppo Sarlund tarkastelee pienen kunnan hyötyjä verkostoitumisesta. TietoEnatorin dGov-visioista, -strategioista ja - ratkaisuista puhuvat Senior Vice President Lars Gahnström ja johtaja Juhani Kaisanlahti. Käytännön tietotekniikan ratkaisuja esitellään lähes 50 pisteessä. Päivien pääteemaan liittyvinä esillä on mm. "henkilökohtainen kirjastoapulainen" IntroActive virtuaalisine kirjahyllyineen, seurakuntien hauta- ja ajanvarausportaali sekä Laskuhotelli-ratkaisu. Lisätiedot: TietoEnator, Julkinen hallinto Asta Frondelius, markkinointijohtaja Puh. (014) 415 7775 tai 040 505 7974 asta.frondelius@tietoenator.com TIETOENATOR OYJ TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,2 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori ja metsäteollisuus. www.tietoenator.com JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/22/20000822BIT00330/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/22/20000822BIT00330/bit0002.pdf