Digitaaliset röntgenkuvat integroitu TietoEnatorin Efficaan

TIETOENATOR OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 7.11.2002 KLO 9.00 1 (1) Digitaaliset röntgenkuvat integroitu TietoEnatorin Efficaan TietoEnator on integroinut digitaalisen kuvankäsittelyn terveydenhuollon Effica-järjestelmäänsä. Esimerkiksi suun terveydenhuollossa on nyt ensimmäistä kertaa mahdollista saada sekä röntgen- että valokuvat toimimaan saumattomasti saman potilastietojärjestelmän sisällä yhdessä potilaan hoitotietojen kanssa. Käytännön hoitotyössä ratkaisu merkitsee hoitoprosessien tehostumista sekä hoitohenkilökunnan rutiinitöiden vähentymistä, koska kuvat ovat aina oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Kuvien avulla suun terveydentilan dokumentointi ja hoidon vaikutusten seuraaminen on entistä tarkempaa. Myös potilaiden motivointi suunniteltaviin hoitoihin on helpompaa, kun heille voidaan havainnollisesti näyttää esimerkiksi vanhan paikan tila ja korjaustarpeet. Effican graafisesta hammaskartasta on helposti nähtävissä, millaisia kuvia hampaista on olemassa. Koska hoitava henkilö voi vaivattomasti valita haluamansa kuvan näytölle terveyskertomuksen viereen ja zoomata kuvaa tarpeidensa mukaisesti, hoitotietojen kirjaus ja esimerkiksi röntgenlausunnon tekeminen on vaivatonta. Ensimmäisenä ratkaisun on ottanut käyttöönsä Haukiputaan terveyskeskus, jossa myös kaikki yleisterveydenhuollon kuvat tallennetaan digitaaliseen muotoon. TietoEnator on johtava terveystoimen tietotekniikkaratkaisujen toimittaja Pohjoismaissa. Konsernilla on yli 30 vuoden kokemus terveydenhuollosta ja yhteensä yli 300 asiantuntijaa ko. sektorin tehtävissä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. TietoEnatorin tavoitteena on tukea potilaan kokonaisvaltaista hoitamista sekä keskittymistä niin yksittäiseen hoitotilanteeseen kuin hoidon jatkosuunnitteluunkin. Kokemusten mukaan henkilöstölle jää enemmän aikaa hoitotyöhön ja sekä moniammatillinen että organisaatioiden välinen ja alueellinen yhteistyö sujuvat paremmin. Effica on kokonaisratkaisu, joka palvelee erikoissairaanhoitoa, perusterveydenhuoltoa, yksityistä ja julkista hammashuoltoa ja myös sosiaalitoimea. Suun terveydenhuollossa Efficaa käytetään paitsi Suomessa erittäin laajasti myös Ruotsissa. Lisätietoja: Jarkko Krannila, myyntijohtaja, TietoEnator, Terveystoimi, puh, (02) 6105 5858 tai 0400 586 162, jarkko.krannila@tietoenator.com TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/07/20021107BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/07/20021107BIT00070/wkr0002.pdf