Entra ostaa norjalaisen järjestelmäkehittäjän

Entra ostaa norjalaisen järjestelmäkehittäjän Entra, joka on erikoistunut pankki- ja rahoitusalan tietotekniikka- ja verkkoratkaisuihin, on ostanut norjalaisyhtiö Tazettin, joka kehittää varainhallinnan ohjelmistoja. Yritysoston avulla Entra nopeuttaa tuotekehitystään ja saa käyttöönsä uudenaikaisen järjestelmän, joka on suunniteltu ruotsalaisten ja kansainvälisten asiakkaiden tarpeisiin. "Tazettin tuote vahvistaa rahasto- ja varainhallinnan tuotevalikoimaamme", sanoo Entra Investment and Banking -liiketoiminta-alueen johtaja Martin Sjöberg. Yritysoston ansiosta asiakkaamme saavat käyttöönsä uudenaikaisen ja luotettavan järjestelmän, joka perustuu viimeisimpään tekniikkaan ja joka on suunniteltu juuri meidän asiakaskohderyhmällemme. Tazett sijaitsee Oslossa, ja sillä on tällä hetkellä 10 työntekijää. Yhtiön viime vuoden liikevaihto oli 4,5 milj. SEK ja vuoden 2000 ensimmäisen puoliskon liikevaihto 4,8 milj. SEK. Siitä tulee Entran 100-prosenttisesti omistama tytäryhtiö. Tazettin ohjelma on asennettu 130 kohteeseen, mikä merkitsee, että noin 80 % Norjan rahasto- ja varainhallinnan markkinoista käyttää sitä. Entra Investment Banking on Entran liiketoiminta-alue, joka tarjoaa varainhallinnan ratkaisuja ja konsulttipalveluita. Yrityksen asiakkaat ovat ennen kaikkea vakuutusyhtiöitä, pankkeja, varainhoitajia ja suuryrityksiä. "Tazettin kehittämät salkunhallinnan ohjelmistot ovat valmiita myytäviksi kansainvälisille markkinoille", jatkaa Martin Sjöberg. Vahvan markkina- asemamme ansiosta pankki- ja finanssitoimialalla Tazettin tuote saa nyt suuremmat markkinat, ja yrityskauppa tukee toimintamme laajentumista kansainvälisesti. Entra Entra on osa TietoEnatoria ja johtava sähköisten rahoitusalan ratkaisujen yhteistyökumppani Pohjoismaissa. Yrityksen tavoitteena on olla Euroopan johtava sähköisten rahoitusalan ratkaisujen yhteistyökumppani vuoteen 2002 mennessä. Tällä hetkellä Entralla on yli 270 asiakasta ja 770 työntekijää Euroopassa. Lisätietoja yrityksestä saa osoitteesta www.entragroup.com. Lisätietoja antavat: Martin Sjöberg, Liiketoiminta-alueen johtaja, Entra Investment and Banking, Puh: +46 8 597 90 90870, martin.sjoberg@entragroup.com Lasse Meholm, Toimitusjohtaja, Tazett AS, Puh: +47 90 97 6597, lasse@tazett.com TIETOENATOR OYJ TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,2 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori ja metsäteollisuus. www.tietoenator.com JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00920/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00920/bit0002.doc