• TIETOENATOR/

HELSINGIN SANOMIEN SUURKONEKÄYTTÖ- JA TULOSTUSTOIMINNOT TIETOENATOR OYJ:LLE JA ATKOS PRINTMAIL OY:LLE Sanoma Osakeyhtiö ja TietoEnator Oyj ovat tehneet kumppanuussopimuksen, jolla Sanoma Osakeyhtiö luovuttaa Helsingin Sanomien markkinoinnin tietojärjestelmät-yksikön suurkonekäyttötoiminnot TietoEnatorin Käsittely- ja verkkopalvelujen vastuulle. Samassa yhteydessä palveluun kuuluvasta tulostustoiminnosta tehtiin erillinen sopimus Atkos Printmail Oy:n kanssa. Sopimus laajentaa Sanoma Osakeyhtiön ja TietoEnatorin välistä yhteistyötä verkotettujen järjestelmien lisäksi suuurkoneiden käyttöpalveluihin. Tietojärjestelmät-yksiköstä siirtyy liikkeenluovutuksella vanhoina työntekijöinä TietoEnatorin palvelukseen 11 henkilöä. S/390- laitteisto sijoitetaan TietoEnatorin tiloihin, ja käyttöhenkilöstö siirtyy TietoEnatorin toimipisteeseen Haagaan. Liikkeenluovutuksen yhteydessä solmittiin käyttöpalvelusopimus TietoEnatorin kanssa. Sopimus on voimassa vuoden 2005 loppuun saakka ja sen jälkeen vuosi kerrallaan. Tehty sopimus antaa Sanoma Osakeyhtiölle mahdollisuuden keskittyä ydinliiketoimintaansa ja panostaa entistä enemmän sovellusohjelmien kehittämiseen. Palvelu tuo Sanoma Osakeyhtiölle sen tarvitsemat käyttöpalvelut ja niihin liittyvät tukipalvelut tehokkaasti, taloudellisesti ja turvallisesti. Sopimus huomioi joustavasti kapasiteettitarpeen muutokset. Sovelluskehitys sekä lähiverkkojen ja työasemien ylläpitotehtävät jäävät Sanoma Osakeyhtiöön. Lisätietoja: Tietojärjestelmäpäällikkö Erkki Nieminen, Helsingin Sanomat, p. (09) 122 4710 Markkinointijohtaja Pekka Soini, Helsingin Sanomat, p. (09) 122 3260 Johtaja Heikki Mikonmäki, TietoEnator Oyj Käsittely- ja verkkopalvelut, p. (09) 8626 2739 Markkinointipäällikkö Ari Hytönen, TietoEnator Oyj Käsittely- ja verkkopalvelut, p. (02) 833 7501 Sanoma Osakeyhtiö on Suomen johtava, kansainvälisestikin merkittävä korkeatasoisesti toimitetun tiedon tuottaja ja välittäjä. Sanoma-konsernin henkilömäärä on noin 3500 ja liikevaihto 431,2 miljoonaa euroa. Yhtiö kustantaa Pohjoismaiden suurinta päivälehteä Helsingin Sanomia, Suomen suurinta iltapäivälehteä Ilta-Sanomia ja talousasioiden uutislehteä Taloussanomia. Sanoma Osakeyhtiö on liikevaihdoltaan Pohjoismaiden suurimman pörssinoteeratun viestintäyhtiön Sanoma-WSOY Oyj:n itsenäinen tytäryhtiö. TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 11.000 ja liikevaihto 1,2 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat johdon konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta ja valmisohjelmistot. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat tietoliikenne, finanssi, julkinen hallinto ja metsäteollisuus. TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00450/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00450/bit0002.pdf