HUS hakee uudesta intranetistä tehoa tiedonkulkuun ja potilashoitoon

HUS hakee uudesta intranetistä tehoa tiedonkulkuun ja potilashoitoon TietoEnator on rakentamassa Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirille (HUS) koko sairaanhoitopiirin kattavaa uutta intranetiä. Pilottityönä TietoEnator on jo toteuttanut HUS:n Kirurgian toimialan intranetin. Kirurgian toimialalle luodun intranet-konseptin pohjalta on tarkoitus jatkaa HUS:n muihin yksiköihin monistamalla samaa konseptia. Seuraava projekti sisätautien toimialan kanssa on jo lähtenyt liikkeelle. Kaikkien toimialojen intranetien rakentaminen on määrä aloittaa tämän vuoden aikana. Teknisenä ratkaisuna Kirurgian toimialan intranetissä on TietoEnatorin Elevation. Sisällön tuotanto on joustavaa, koska tieto viedään verkkoon niin, että käyttäjän ei tarvitse kirjoittaa ohjelmakoodia. "Keskeisimmät tavoitteet intranetillemme ovat tiedon kulun parantaminen ja uusien palvelujen kehittäminen. Haluamme, että potilasta hoitava lääkäri saa intranetistä nopeasti tiedon, mistä hän löytää tarvitsemaansa erityisasiantuntemusta", sanoo intranet-hankkeesta HUS:ssa vastaava www-päätoimittaja Merja Drake. Lasten ja nuorten sairaalassa teho-osastolla työskentelevä anestesiaylilääkäri Seppo Ranta näkee Kirurgian toimialalle jo tehdyn intranet-työn pelinavauksena. Tulevaisuuden tavoitteena on kehittää sairaalan sähköisiä palveluja siten, että potilas pystyy internetin kautta seuraamaan oman asiansa käsittelyn etenemistä. TietoEnatorin roolin Seppo Ranta näkee strategisena kumppanina kokonaisuuden kehittämisessä. HUS on 32 uusmaalaisen kunnan omistama kuntayhtymä, jonka perustehtävänä on antaa erikoissairaanhoidon palveluja omistajakuntien asukkaille. Yhtymässä työskentelee yli 19 000 terveydenhoitoalan ja lääketieteen ammattilaista. Lisätietoja: Merja Drake, HUS, p. (09) 471 72 013 Seppo Ranta, HUS, p. (09) 471 72 779 Eeva-Liisa Mauno, TietoEnator Oyj, p. (09) 8625 3886 Aila Kulotie, TietoEnator Oyj, p. (09) 8625 3458 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/02/20020402BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/02/20020402BIT00420/wkr0002.pdf