Hyvinvointiyhteiskunnan tulevaisuus teemana TietoEnatorin Kumppanuusforumissa

Hyvinvointiyhteiskunnan tulevaisuus teemana TietoEnatorin Kumppanuusforumissa Lähes tuhat julkisen hallinnon ja terveydenhuollon asiantuntijaa eri puolilta Suomea kokoontuu 5.-6.9. TietoEnatorin Kumppanuusforumiin Tampere-talolle pohtimaan hyvinvointiyhteiskunnan tulevaisuutta ja tietotekniikan roolia palvelujen tuottamisessa. Kumppanuusforumin seminaareissa, tietoiskuissa, näyttelypisteissä ja eri alojen sessioissa esitellään lukuisia esimerkkejä tietotekniikan mahdollisuuksista. Toimitusjohtaja Matti Lehti julkisti avauspuheenvuorossaan yhden TietoEnatorin uusimmista kehityshankkeista, terveydenhuollon Effica-tuoteperheeseen integroitavan suomenkielisen puheentunnistuksen. Kehitysprojekti toteutetaan yhteistyössä Philips Oy:n ja Konttorityö Oy:n kanssa. Vastaavaa, koko perusterveydenhuollon kattavaa puheentunnistusta ei ole aiemmin toteutettu missään päin maailmaa. Tapahtumaan liittyvässä näyttelyssä esitellään myös terveydenhuollon uusiin sähköisiin palveluihin kuuluvat tekstiviestipalvelut, jotka mahdollistavat mm. laboratoriovastausten kyselyn tekstiviestinä. Kirjastosektorilla on vastikään julkistettu sumean haun eli virheenkorjauksen liittäminen PallasPro- kirjastojärjestelmään. Ohjelma korjaa automaattisesti kirjaston käyttäjän tekemät kirjoitusvirheet esim. Internetissä tapahtuvan tiedonhaun yhteydessä. Pääseminaarissa esiintynyt budjettipäällikkö Tuomas Sukselainen valtiovarainministeriöstä korosti puheessaan vakaan talouskasvun merkitystä hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitäjänä. "Suomessa julkisen vallan vastuut palvelujen ja eläkkeiden järjestämisessä ovat laajemmat kuin EU-maissa yleensä. Lakiin kirjoitetut lupaukset on mahdollista lunastaa vain, jos niiden rahoitus on vakaalla pohjalla ja julkinen talous toimii tehokkaasti. Tavoitteena on tuottaa julkiset palvelut entistä laadukkaampina mutta samalla entistä pienemmin kustannuksin", totesi Sukselainen. Lisätietoja: Markkinointijohtaja Asta Frondelius, TietoEnator Oyj, puh. (09) 415 7775 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/05/20020905BIT00020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/05/20020905BIT00020/wkr0002.pdf