IBM Corporation valitsi TietoEnatorin taloushallintojärjestelmänsä toimittajaksi Entra System10 tarjoaa IBM:n yksiköille USA:ssa ja Euroopassa taloushallinnon ratkaisun, joka täyttää kaikki FAS 133 -standardin vaatimukset. IBM on valinnut TietoEnatorin ruotsalaisen tytäryhtiön Entra System 10 AB:n SYSTEM10-ohjelmiston uudeksi taloushallinnon ratkaisukseen, jota käytetään yhtiön toiminnassa eri puolilla maailmaa. IBM valitsi Entra System10:n, koska se on kattava ja maailmanlaajuisesti käyttökelpoinen taloushallinnon ratkaisu. Järjestelmä täyttää sekä FAS 133:n että eurooppalaisen kirjanpitokäytännön mukaiset vaatimukset ja tarjoaa molempien standardien mukaisen yhtenäisen ja kustannustehokkaan järjestelmän. "IBM:n koko ja sen toimintojen monimuotoisuus huomioon ottaen, on selvää, että tarvitsemme järjestelmän, joka pysyy mukana liiketoiminnan nopeassa muutoksessa ja antaa meille edellytykset hallita ja seurata taloushallinnon toimintaa", IBM:n Global Operations and Foreign Exchange -yksikössä toimiva taloushallinnon apulaisjohtaja Cassio Calil kertoo. "Olemme panostaneet voimakkaasti taloushallinnon järjestelmien kehittämiseen. Olemme ensimmäisiä yrityksiä, joka pystyy tarjoamaan FAS 133 -kirjanpitostandardin ja eurooppalaisen lainsäädännön vaatimukset täyttävän ratkaisun, ja olemme ylpeitä siitä, että se toteutetaan yhdessä USA:n johtavassa monikansallisessa yrityksessä", Entra System 10 AB:n toimitusjohtaja Mats Kornö sanoo. IBM on käyttänyt SYSTEM10-järjestelmää taloushallinnossaan vuodesta 1995. Aluksi SYSTEM10 asennettiin IBM:n taloushallinnon keskukseen Dubliniin, mistä sen käyttö on laajentunut IBM:n pääkonttoriin. IBM pystyy ohjaamaan taloushallintoaan ympäri maailmaa yhdestä New Yorkissa toimivasta SYSTEM10-tietokannasta käsin. SYSTEM10:n valuuttaoperaatioihin ja kiinteätuottoisille käteis- ja johdannaisinstrumenteille tarkoitettu FAS 133 -versio julkistettiin vuonna 2000. Lisätietoja: Mats Kornö, Entra System10 AB, toimitusjohtaja, +46 40 664 40 85 mats.korno@entragroup.com Martin Sjöberg, Entra AB, toimitusjohtaja, +46 709 790 870 martin.sjoberg@entragroup.com TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori sekä metsä- ja energiateollisuus. www.tietoenator.com Entra: Entra kuuluu TietoEnatorin Finanssi-toimialaan. Lisätietoja yrityksestä on saatavana osoitteesta www.entragroup.com. TietoEnatorin Finanssi- toimialan palvelut perustuvat strategiseen kumppanuuteen asiakkaiden kanssa. Finanssi-toimialan ratkaisutarjonta keskittyy avainteknologioihin ja tavoitteena on kehittyä Euroopan kautta globaaliksi sähköisten finanssisektorille tarkoitettujen ratkaisujen toimittajaksi. Pankkiratkaisujen lisäksi Finanssi-toimialalla on vankkaa maksujärjestelmien ja tiettyjen pääomamarkkinaratkaisujen osaamista. Finanssilla on toimintaa 11 maassa, ja sen palveluksessa on yli 1600 asiantuntijaa. Asiakkaita on yli 300 ympäri maailmaa. TietoEnatorin Finanssi-toimiala on pankkien, vakuutusyhtiöiden ja vakuutusalan johtava yhteistyökumppani Pohjois-Euroopassa. IBM: IBM on alan johtava tietotekniikkayritys, joka luo, kehittää ja valmistaa erittäin pitkälle kehitettyjä IT-tuotteita, kuten tietokonejärjestelmiä, ohjelmistoja, verkkojärjestelmiä, tallennuslaitteita ja mikroelektroniikkatuotteita. Lisätietoja on saatavana osoitteesta www.ibm.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/16/20010816BIT00590/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/16/20010816BIT00590/bit0001.pdf