IT-palveluyhtiö TKP Tieto Oy täyttää 40 vuotta

IT-palveluyhtiö TKP Tieto Oy täyttää 40 vuotta TKP Tieto, TietoEnator-konserniin kuuluva työeläke- ja vakuutustietojärjestelmiin erikoistunut suunnitteluyhtiö, on Suomen vanhin IT-alan palveluyritys. Neljäskymmenes toimintavuosi täyttyy lokakuun 24. päivänä. TKP Tieto on toteuttanut asiakkailleen tietotekniikkapalveluja alkuaikojen keskuskonejärjestelmistä nykypäivän web-ratkaisuihin. Parhaillaan TKP Tieto on asiakkaidensa kanssa rakentamassa tyoelake.fi- verkkopalvelua, jolla tarjotaan kansalaisille työeläkkeisiin liittyviä yleisiä ja henkilökohtaisia palveluja. Verkkotekniikkaa hyödynnetään myös omassa asiakaspalvelussa. Neljään vuosikymmeneen mahtuu koko tietotekniikan kirjo niin laite- kuin järjestelmäpuolellakin. Vuonna 1961 TKP Tiedolle hankittiin ensimmäinen, siihen aikaan Suomen suurin keskustietokone. Tietotekniikkaan liittyi paljon käsityötäkin - reikäkortit, temppulevyt ja atk-listat. Nyt jokaisella on oma työasemansa, siinä sovelluksia ja ohjelmia kunkin tarpeen mukaisesti. Yhteydet asiakkaisiin ja koko maailmaan ovat auki internetin välityksellä. TKP Tiedon asiakaskunta koostuu suomalaisista työeläkelaitoksista ja eläkevakuutusyhtiöistä. Henkilöstön määrä on lähes 200, ja liikevaihto noin sata miljoonaa markkaa. TKP Tieto toimii Helsingin Itä-Pasilassa. Vakuutusyhtiöt Eläke-Varma, Ilmarinen, Salama ja Suomi, perustivat Oy Tietokonepalvelu Ab:n vuonna 1961. Yhtiön tehtäväksi tuli huolehtia suomalaisen työeläkejärjestelmän tietotekniikasta. Omistajat ovat neljän vuosikymmenen aikana vaihtuneet, ja vuonna 1998 Tietokonepalvelusta tuli TKP Tieto ja TietoEnator-konsernin osakkuusyhtiö. Muut nykyiset omistajat ovat Eläketurvakeskus, LEL Työeläkekassa, Maatalousyrittäjien eläkelaitos ja Merimieseläkekassa. Lisätietoja: TKP Tieto Oy, toimitusjohtaja Juhani Karjasilta, puhelin (09) 151 3271, 050 563 5942 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori sekä metsä- ja energiateollisuus. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011015BIT00470/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011015BIT00470/bit0001.pdf